اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

دانشجویان در پیشرفت کشور نقش مهمی دارند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان در پیشرفت کشور در قبل و بعد از انقلاب نقش مهمی را ایفا کرده‌اند.

دانشجویان در پیشرفت کشور نقش مهمی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود محمدی امروز در جمع دانشجویان مؤسسه آموزش عالی پارسیان قزوین به مناسبت 16 آذرماه روز دانشجو اظهار داشت: حماسه حضور دانشجویان برای نخستین بار 59 سال پیش در دانشگاه تهران صورت گرفت که این حرکت خودجوش و زنده در ادامه به قیام خونین 15 خرداد هم منجر شد.

وی با اشاره به اینکه رژیم شاهنشاهی تصور نمی‌کرد قیام دانشجویان منجر به سرنگونی حکومت وی شود، افزود: در بهمن 1357 باز هم این دانشجویان بودند که دوشادوش مردم به خیابان‌ها آمدند تا سلطه نظام ظلم و استبداد را ریشه‌کن کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین کار دانشجویان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود، عنوان کرد: این اتفاق به قدری بزرگ بود که امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه قشر دانشجو رسالت سنگین خود را در هشت سال دفاع مقدس نیز جانانه انجام داد، یادآور شد: دانشجویان در دوران جنگ تحمیلی با تقدیم 22 هزار شهید سرافراز دین خود را به انقلاب شکوهمند اسلامی ادا کردند.

محمدی با اشاره به پیشرفت‌های سال‌های اخیر کشور در زمینه‌های مختلف علمی در کشور از قشر دانشجو به نیکی یاد کرد و گفت: در این سال‌ها دانشجویان با شهامت و شجاعت و با استفاده از دانش خود موفقیت‌های بزرگی را نصیب کشورمان کرده‌اند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌گذاری کشور به نحوی بوده که در سال 1404 قدرت اول منطقه باشیم عنوان کرد: این در حالی است که ما در حال حاضر در خیلی از زمینه‌ها از جمله، I c t و نانوتکنولوژی به پیشرفت‌های خیلی خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شکار دومین پهپاد آمریکایی طی چند روز گذشته اثبات کرد که در جریان نبردهای الکترونیکی هم در جایگاه ممتاز و بالایی قرار داریم اضافه کرد: این امر نشان از آن دارد که در سطح فناوری  دانشجویان کشورمان توانسته‌اند در زمینه‌های علمی خود را به بالاترین سطح ممکن برسانند.

محمدی ادامه داد: عناصر دانشگاهی در این سال‌ها توانسته‌اند موفقیت‌های چشمگیری را برای کشورمان به ارمغان بیاورند که از آن می‌توان به دستیابی دانشمندان جوان کشورمان به فنون انرژی هسته‌ای اشاره داشت.

این مسئول با اشاره به اهمیت تلاش برای حفظ مدیران دانشمند و ارزشمند اذعان داشت: عرصه مدیریتی عرصه بزرگی است که در این امر باید با کشف مدیران توانمند و شایسته و پرورش آنان به بالاترین حد قله‌های علمی جهان برسیم.

انتهای پیام/77004/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول