اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

بی‌ثباتی در بازار مردم را نگران کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا گفت: بی‌ثباتی قیمت کالای اساسی در بازار مردم را آزرده خاطر و نگران کرده است.

بی‌ثباتی در بازار مردم را نگران کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به سالروز معرفی عراق به عنوان مسئول و آغازگر جنگ از طرف سازمان ملل، اظهار کرد: جنگ هشت ساله دفاع مقدس علیه جمهوری اسلامی ایران که از طرف عراق آغاز شد و تمام ابرقدرت‌های جهان از عراق حمایت کردند که با عنایت خداوند و رهبری امام راحل و ایثارگری‌های ملت ایران سربلند و با عزت از این میدان بیرون آمد.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، افزود: با تشکیل این شورا که با درایت بی‌مثال امام راحل انجام گرفت اقدام‌های بسیار خوبی در این راستا انجام گرفت که البته هنوز کارهای زیادی در زمینه فرهنگی باید انجام گیرد.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه اهداف و برنامه‌های شورای عالی فرهنگی باید به صورت مطلوب در کشور اجرایی شود، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تأثیرگذارترین نهاد در عرصه سیاست‌گذاری فرهنگی کشور است اما در عرصه فرهنگ و آموزش چندان نقش‏‌آفرین نبوده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم و حساس این شورا تزکیه محیط‌های دانشگاهی و فرهنگی از مظاهر فرهنگ غربی و غیراسلامی است که باید مورد توجه این شورا باشد.

حافظ‌نیا با اظهار تاسف از وجود آثار غرب‌زدگی در برخی از محیط‌های دانشگاهی و آموزشی، بر لزوم توجه و ریشه کن کردن آثار غیراسلامی از محیط‌های علمی و فرهنگی تاکید کرد.

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما درباره پخش برخی از فیلم‌ها و سریال‌های مغایر با فرهنگ اسلامی، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صدا و سیما کارهای خوبی انجام داده است که البته در برخی موارد کوتاهی‌هایی نیز صورت گرفته که باید توجه ویژه‌ای به فیلم‌ها و سریال‌ها شود.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به سالروز حقوق بشر، اعلامیه حقوق بشر را تامین کننده نیازهای کشورهای غربی دانست و افزود: اعلامیه جهانی حقوق بشر به وسیله‌ای برای ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی بر تسلط به کشورهای اسلامی و جهان سوم تبدیل شده است.

وی با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان میانمار، بحرین و غزه تصریح کرد: مسلمانان میانمار بی‌رحمانه از طرف بوداییان افراطی قتل‌عام می‌شوند اما مدعیان حقوق بشر همواره سکوت را بر دفاع از حقوق بشر ترجیح می‌دهند و صدایی از مجامع بین‌المللی شنیده نمی‌شود.

حافظ‌نیا، با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر از تروریست‌های مستقر در سوریه دفاع و حمایت می‌کنند، ابراز کرد: این اعمال با شعار آنها که دفاع از حقوق بشر است همخوانی دارد.

خطیب جمعه آستارا در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب بازار کالای اساسی مردم، اظهار کرد: گرانی‌های اخیر در بازار که با بالا رفتن نرخ ارز به وجود آمد که با کاهش نرخ ارز نه تنها پایین نیامد بلکه بسیاری از کالای اساسی مردم افزایش یافت که دولتمردان و مسئولان باید فکری برای کنترل بازار داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم مومن و ولایت‌مدار ایران اسلامی با افزایش قیمت کالای اساسی در تنگنا و دچار مشکل هستند، افزود: ثبات در بازار کالای اساسی مردم در کشور وجود ندارد و این امر موجب آزاردگی خاطر ملت شریف ایران اسلامی را فراهم آورده است که امیدواریم با مدیریت دولتمردان و مسئولان امر این موارد برطرف شود.

انتهای پیام/2300/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول