اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری مشهد:

6 بازار ارزاق عمومی امسال در مشهد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری مشهد گفت: 6 بازار ارزاق عمومی شامل چهار بازار دائمی و دو بازار سوله‌ای تا پایان سال‌ جاری در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

6 بازار ارزاق عمومی امسال در مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جلال قربانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر 29 بازار میوه و تره‌بار و 12 بازار ارزاق عمومی در شهر مشهد احداث شده است.

قربانی اضافه کرد: به‌طور متوسط روزانه 12 هزار فاکتور در بازارهای میوه و تره‌بار و 8 هزار فاکتور در بازارهای ارزاق عمومی شهر مشهد صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد با اشاره به مشکل پارکینگ در میادین تره‌بار مشهد ادامه داد: با در نظر گرفتن تعریف اصلی پارکینگ به این معنا که فضایی مخصوص جای پارک خودروها ایجاد و این فضا دارای نگهبان باشد، هنوز هیچ بازار ما به پارکینگ مجهز نیست.

وی بیان کرد: زمانی که زمینی در اختیار ما قرار می‌دهند، از تمام فضای آن برای ساخت بازار ارزاق عمومی و ارائه خدمت به شهروندان استفاده می‌کنیم لذا ایجاد پارکینگ به شکل ذکر شده مورد توجه قرار نگرفته بود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 85 درصد بازارهای ارزاق عمومی رمپ ویژه پارک خودرو وجود دارد.

قربانی با بیان اینکه در احداث بازارهای جدید به این مهم توجه شده است، گفت: با توجه به اینکه می‌توان از فضای پشت‌بام و زیرزمین بازارها برای احداث پارکینگ نیز استفاده کرد، در حال حاضر در ساخت بازار میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی منطقه هدایت مشهد این مسئله رعایت شده است.

وی ادامه داد: این بازار در پنج طبقه شامل دو طبقه منهای یک و دو فضای پارکینگ و سه طبقه بازار میوه و تره‌بار، مواد پروتئینی و ارزاق عمومی در دست ساخت است که تا پایان سال جاری به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در زمینه ایجاد فضای جای پارک در بازارهای موقت بیان کرد: با توجه به اینکه این بازارها به‌صورت موقت و برای رفع نیاز موقتی شهروندان و همچنین جمع‌آوری وانت‌بارها ایجاد شده نمی‌توان برای آنها پارکینگ تامین کرد.

قربانی اضافه کرد: تا زمانی که طبق افق چشم‌انداز در هر ناحیه از شهر مشهد یک بازار دایمی ارزاق عمومی و میوه تره‌بار احداث نشود بازارهای موقت همچنان پابرجا خواهد بود.

وی از احداث چهار بازار دائمی ارزاق عمومی دیگر در شهر مشهد خبر داد و افزود: تا پایان سال‌ جاری چهار بازار دائمی ارزاق عمومی عبدالمطلب، الهی، جهان‌آرا و هدایت در مشهد احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در پایان خاطر نشان کرد: همچنین دو بازار ارزاق عمومی سوله‌ای در امیریه 31 و اندیشه 83 نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/70002/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول