اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی دادگستری خراسان‌رضوی خبر داد

معرفی 200 ناظر مردمی برای کنترل بازار

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی گفت: 200 ناظر مردمی به بخش صنعت، معدن و تجارت برای کنترل و نظارت بازار به ‌منظور تخلفات سطح بازار چون احتکار معرفی شده‌اند.

معرفی 200 ناظر مردمی برای کنترل بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ سید امیر مرتضوی ظهر امروز در نشست مشترک خبری کارگروه رسانه و مطبوعات شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌رضوی در محل سالن شورای دادسرای دادگستری استان اظهار داشت: خراسان‌رضوی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم همواره پیشتاز بوده و امنیت مرهون تلاش دستگاه قضایی استان است.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم با هدف پیشگیری از توسعه وقوع جرم و ریشه‌کن‌سازی جرائم در برخی موارد بوده و در این راستا تمهیدات قضایی و کیفری را برای پیشگیری از وقوع جرم در نظر گرفته‌ایم.

مرتضوی با بیان اینکه دستگاه قضایی بطور مستقیم و غیرمستقیم پیشگیری از وقوع جرم را پیگیری می‌کند، خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی بطور مستقیم در پیشگیری از وقوع جرم ورود پیدا می‌کند و با نظارت بر سلامت عملکرد دستگاه‌ها بطور غیرمستقیم در پیشگیری از وقوع جرم گام بر‌ می‌دارد.

وی تصریح کرد: خراسان‌رضوی در بخش قضایی و پیشگیری از وقوع جرم توانمند ظاهر شده و در سال جاری اقدامات اساسی در این حوزه انجام گرفته است.

ارائه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی تخلف است

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی با اشاره به ورود به موقع قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرم تخلفات ایرانسل یادآور شد: ارائه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی در میان دانش‌آموزان 7 تا 17 ساله بدون رضایت والدین امری نادرست و تخلف بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: شیوع این سیم‌کارت‌ها مقدمه‌ای در جهت گسترش آسیب‌های اجتماعی بوده که قوه قضائیه با ورود به موقع خود از شیوع آن جلوگیری کرده است.

مرتضوی گفت: عدم‌ ثبت سیم‌کارت‌های هدیه نیز در نوع خود تخلف محسوب شده و دستگاه قضایی خراسان‌رضوی با اقتدار خود به تخلف این امر رسیدگی کرد.

90 درصد کشتار غیرمجاز دام مهار شده است

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی تاکید کرد: کشتار غیرمجاز دام در سنوات گذشته به شیوه غیربهداشتی بوده که این امر تبعات منفی زیادی در پی داشته است.

وی اضافه کرد: سیر صعودی کنترل کشتار دام غیرمجاز رضایت‌بخش بوده و بر اساس گزارش اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی در عید قربان سال جاری 90 درصد از کشتار غیرمجاز دام مهار شده است.

 رشد بی‌رویه تعاونی اعتبارها ساماندهی شد

مرتضوی با اشاره به ساماندهی تعاونی اعتبارها افزود: در سنوات گذشته تعاونی اعتبارها به شکل قارچ‌گونه و در قالب نام‌های متعدد شیوع پیدا کرده بود.

دادگستری خراسان‌رضوی با حضور به موقع خود در پیشگیری از رشد بی‌رویه این تعاونی‌ اعتبارها اظهار کرد: در بخش نظارت بر رشد بی‌رویه تعاونی اعتبارها، در نخستین فعالیت مهار این تعاونی اعتبارها در خراسان‌رضوی در سه ماهه چهارم سال 89 صورت گرفت.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی یادآور شد: در حال حاضر ساماندهی تعاونی اعتبارها با ادغام تعاونی‌های ضعیف و در برخی موارد تبدیل به مؤسسه مالی اعتباری و بانک شد.

مرتضوی از نتایج مثبت در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تعاونی اعتبارها یاد کرد و افزود: در طول این مدت فقط یک مورد پرونده در بخش مؤسسه مالی و اعتباری داشته‌ایم که این خود مبین عملکرد صحیح و برخورد قاطع دادگستری در این حوزه است.

خراسان‌رضوی رتبه نخست کشور در کاهش تصادفات است

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی گفت: حوزه پیشگیری از وقوع جرم استان در کارگروه تصادفات بسیار موفق عمل کرده است.

وی با ابراز خرسندی از کسب رتبه نخست کشوری در کاهش تصادفات خراسان‌رضوی تصریح کرد: دستگاه قضایی در تمام نقاط حادثه‌خیز برون شهری و درون شهری با پلیس راهنمایی و پلیس راهبر در تعامل و پیگیری است.

مرتضوی یادآور شد: تقاطع امام حسین، میدان جهاد، میدان جمهوری و بسیاری از طرح‌های عمرانی دیگر به همت شهرداری استان و با برنامه‌ریزی و پیگیری کارگروه تصادفات پیشگیری از وقوع جرم در نقاط حادثه‌خیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته خراسان‌رضوی رتبه نخست کشور را در بحث کاهش تصادفات کسب کرد.

دستگاه قضایی با اراذل و اوباش بطور قاطع برخورد می‌کند

مرتضوی با بیان اینکه برخورد قاطع با اراذل و اوباش و ایجاد امنیت در سطح استان در رأس اهداف قضایی است خاطر نشان کرد: دادگستری خراسان‌رضوی بطور جدی در برخورد با اراذل و اوباش گام برداشته است.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، کارگروه شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش راه‌اندازی شده که این کارگروه قاضی ویژه داشته و با معرفی اراذل و اوباش برخورد قاطع به منظور برقراری امنیت و آرامش صورت می‌گیرد.

تملکات در دستوالعملی با 16 بند سازماندهی می‌شود

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی گفت: تملکات در بافت فرسوده، اطراف حرم، حوزه قطار شهری و در دیگر بخش‌ها دچار مشکلاتی شده بود که با مطالعه دقیق و برنامه‌ریزی صحیح سازماندهی شد.

مرتضوی با اشاره به تنظیم دستورالعمل در جهت ساماندهی تملکات سطح شهر اظهار داشت: این دستورالعمل توسط حوزه دادسرا در 16 بند تنظیم و مالک و مجری طرح و دیگر عوامل مرتبط باید بر اساس این دستورالعمل تملکات خود را ساماندهی کنند.

 200 ناظر مردمی در بخش کنترل نظارت بازار

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی از تشکیل شعب عفاف و حجاب در سطح استان یاد کرد و گفت: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با بدحجابی، از ظرفیت‌های استانی در قالب ستاد مردمی استفاده شده است.

وی یادآور شد: ستاد مردمی پیشگیری وقوع از جرم در استان 7 هزار نفر و 3500 نیرو در مشهد را در خود جای داده است.

مرتضوی تاکید کرد: 200 ناظر از مردم منتخب و به بخش صنعت، معدن و تجارت برای کنترل و نظارت بازار برای تخلفات سطح بازار چون احتکار معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در پارک‌ها، اتوبوس‌ها و دیگر موارد حضور مثمرثمر داشته و مهار 85 درصدی آسیب‌ها در پارک وحدت از سوی شهرداری منطقه 5 رضایت‌بخش است.

پیشگیری از وقوع جرم در فضای سایبری صورت می‌گیرد

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی گفت: جرائم سایبری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم توسط کارگروه تخصصی در فضای سایبری جرائم امنیتی و اخلاقی را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی در حوزه تخلفات کمپ‌های ترک اعتیاد و عدم حضور افراد غیر‌متخصص در امور درمانی خاطر نشان کرد: در این بخش نیز حوزه پیشگیری از وقوع جرم با مدیریت صحیح از مداخله افراد غیرمتخصص در درمان جلوگیری کرده است.

مرتضوی در خاتمه نیز از ساماندهی 60 نفر از زنان آسیب‌دیده اجتماعی یاد کرد و گفت: کارگروهی جهت بررسی معضلات زنان آسیب‌ دیده تشکیل شده که در حال حاضر 60 زن آسیب ‌دیده مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/70004/ر/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول