اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‏الله صدیقی:

رمز قبولی اعمال پذیرش ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: رمز قبول شدن همه اعمال در گرو پذیرش ولایت است و بدون این مسئله رسیدن به خداوند ممکن نخواهد بود.

رمز قبولی اعمال پذیرش ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‏الله کاظم صدیقی در مراسم هشتمین سالروز درگذشت آیت‏الله علی پهلوانی تهرانی (سعادت‏پرور) که پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار کرد: ارزش انسان‏ها بستگی به میزان ارتباط آنها با خداوند یعنی دعا کردن دارد و هر فرد نیز اگر به درک صحیحی از فقر ذاتی خود پی ببرد به یقین دعا و نیایش را ترک نمی‏کند.

وی افزود: مبلغان دینی انسان‏هایی هستند که خود به خداوند نزدیک بوده و سعی دارند دیگران را نیز در این مسیر راهنمایی و هدایت کنند بنابراین زندگی با ارزشی در پیشگاه الهی دارند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قلم و بیان دارای دو جنبه ظاهری و باطنی هستند گفت: مبلغ دینی باید از خویشتن خویش گذشته و تنها خداوند را مد نظر داشته باشد تا بتواند تکالیفی را که بر دوش گرفته به خوبی انجام دهد.

وی ادامه داد: علم ابزاری است که خداوند آن را به هر کس که بخواهد او را هدایت کند می‏بخشد و مبلغان دینی هم واجد آن هستند اما باید گفتار و عمل خویش را یکسان کرده و از نفاق بپرهیزند زیرا این خصلت رذیله، یک بیماری خطرناک محسوب می‏شود.

صدیقی ایمان واقعی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: همین عامل سبب می‏شود ابراهیم خلیل(ع) زن و فرزندش را به امر خداوند در بیابان رها کند و سال‏ها بعد همان فرزند عزیز را برای رضای الهی به قربانگاه ببرد.

امام جمعه موقت تهران خشوع و حضور را دو عامل اساسی در تغییر انسان عادی به انسان اهل ذکر معرفی و اظهار کرد: بر اساس روایات ذکر تنها منحصر به زبان نبوده و عمل هر فرد در صورتی که رضای الهی مد نظر او باشد ذکر به شمار می‏رود.

وی بیان داشت: اهل ذکر اهل علم هم هستند اما لزوماً عالمان اهل ذکر نمی‏توانند باشند اما آنچه اهمیت دارد مقدم بودن تزکیه نفس بر تعلیم است.

صدیقی با اشاره به مبنایی بودن ایمان در زندگی انسان‏ها گفت: ایمان واقعی پله نخست پیشرفت و تعالی محسوب می‏شود و تا زمانی که تحقق نیابد معراج حقیقی انسانی هم رخ نمی‏دهد.

امام جمعه موقت تهران قرآن را مجموع اسم اعظم خداوند دانست و افزود: آنچه در قیامت ارزش دارد میزان علم و عمل به قرآن کریم و دستورات الهی است.

وی در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: اتکا به فرهنگ عاشورایی و حسینی ملت ایران را بر استکبار و استعمار پیروز گرداند.

صدیقی ادامه داد: رمز قبول شدن همه اعمال در گرو پذیرش ولایت است و بدون این مسئله رسیدن به خداوند ممکن نخواهد بود و شیطان هم تنها به همین دلیل از درگاه الهی رانده شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سیره اخلاقی و علمی آیت‏الله سعادت‌پرور خاطرنشان کرد: ایشان از جمله افرادی بود که زندگی‌اش ارزشمند و عمرش با برکت بود زیرا به وسیله گفتار و عملش دیگران را به سمت خداوند و عمل صالح تشویق می‌کرد.

انتهای پیام/78004/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول