اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

وحدت، خدمت بهتر به اسلام را محقق می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: هر اندازه ‌اتحاد در جامعه محکم‌تر و قوی‌تر باشد، خدمت به اسلام نیز بهتر محقق می‌شود.

وحدت، خدمت بهتر به اسلام را محقق می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: یکی از عوامل مهمی که در ایجاد انقلاب شکوهمند اسلامی نقش داشت و تداوم آن را نیز به دنبال دارد، وحدت و همبستگی است.

وی با تاکید بر وحدت در جامعه بیان داشت: در این میان شخصیت‌ها‌ و گروه‌های خاصی وجود دارند که اتحاد آنها بر جامعه اثر دارد و اختلاف آنها نیز در جامعه مشکل به وجود می‌آورد.

صباحی عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که عامل ایجاد اختلاف تنها هوای نفس است هر مسئله‌ای که موجب از بین رفتن اتحاد شود، خیانت است.

وی افزود: اختلاف از منکرات بزرگی است که شیطان به اسم اسلام بر زبان‌ها جاری می‌کند و انقلاب اسلامی آن را بر نمی‌تابد.

صباحی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این دو گروه به دلیل نفوذی که در جامعه دارند در ایجاد وحدت بسیار موثر هستند.

وی تصریح کرد: هر اندازه اتحاد حوزه و دانشگاه محکم‌تر باشد، وحدت جامعه و در نتیجه خدمت به اسلام بیشتر می‌شود.

صباحی خاطرنشان کرد: رضای خداوند را در نظر بگیریم و خودمان دلیل نتراشیم، هیچ‌کس‌ نمی‌تواند جواب یک قطره خونی را که برای این انقلاب ریخته شده را بدهد.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) ابراز داشت: زندگی امام سجاد(ع) به واسطه شرایط خاص دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که مهم‌ترین آن روایت صحیح جریان عاشورا است.

وی اذعان داشت: اگر اسرای اهل ‌بیت(ع) نبودند، حادثه کربلا دچار تحریف می‌شد و حقایق آنها پنهان می‌ماند، امام سجاد(ع) خود شاهد واقعه بودند.

صباحی افزود: دیگر ویژگی حضرت زین‌العابدین(ع) کتاب صحیفه سجادیه است که بزرگان و علمای بسیاری بر قرائت آن در دعاها و راز و نیازها تاکید و سفارش کرده‌اند.

انتهای پیام/80017/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول