اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز انتقال اسرای کربلا به شام صورت گرفت

وداع عاشقانه مردم قم با ضریح امام حسین (ع)

خبرگزاری فارس: مراسم بدرقه ضریح جدید امام حسین (ع) صبح امروز با حضور خیل مشتاقان اباعبدالله (ع) در میدان آستانه قم برگزار شد.

وداع عاشقانه مردم قم با ضریح امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ضریح جدید امام حسین (ع) که همزمان با شام غریبان حسینی و به منظور آخرین وداع مردمی به میدان آستانه قم منتقل شده بود امروز طی مراسم باشکوهی با حضور خیل مشتاقان اباعبدالله (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بدرقه شد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم و حجت‌الاسلام نظری‌منفرد از اساتید حوزه علمیه و رئیس هیئت امنای ساخت این ضریح به سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام علی نظری‌منفرد تصریح کرد: تشویق رهبری، مراجع تقلید و کمک‌ها و تبرعات مردمی موجب شد این ضریح جدید به صورتی آبرومند و زیبا ساخته شود و امیدواریم انتقال آن به کربلای معلی و نصب آن نیز به خوبی انجام شود.

حجت‌الاسلام محمد سعیدی نیز با اشاره به دشمنی وهابیون با اهل بیت (ع) و مزار امامان شیعه (ع) گفت: مردم قم با این کار خود نشان دادند که در مقابل اهانت‌کنندگان به بارگاه‌های نورانی اهل بیت (ع) می‌ایستند و این هدیه را به حرم مطهر امام حسین (ع) تقدیم می‌کنند.

ضریح جدید امام حسین (ع) که در قم ساخته شده است در قالب کاروانی به نام «سفینة‌النجاة» امروز پس از مراسم وداع به وسیله یک دستگاه تریلر از میدان آستانه و از طریق مسیر چهارراه بازار، پل علیخانی، میدان مطهری، سه راه خورشید، خیابان امام خمینی (ره)، بلوار شهید بهشتی و میدان 72 تن به تهران انتقال داده خواهد شد.

 

این ضریح عصر امروز به مرقد مطهر امام راحل خواهد رسید و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسمی نیز در صحن آقا مصطفی با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری برگزار شده و پس از آن نیز به میدان امام حسین (ع) منتقل می‌شود تا مردم تهران نیز با آن وداع کنند. هیئت رزمندگان اسلام استان تهران به همراهی سایر هیئت‌های مذهبی ویژه برنامه‌ای به همین مناسبت تدارک دیده‌اند.

انتقال ضریح جدید اباعبدالله (ع) به ساوه و پس از آن به شهرهای اراک، بروجرد، خرم‌آباد، دزفول، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر از دیگر برنامه‌های کاروان سفینة‌النجاة خواهد بود و مردم هر شهر یک روز میزبان آن خواهند بود.

پس از برگزاری مراسم وداع توسط مردم خرمشهر، ضریح مذکور از طریق مرز شلمچه وارد کشور عراق می‌شود تا به کربلا منتقل گردد.

گفتنی است؛ در روز 23 آبان‌ماه سال جاری بیش از 70 درصد از بخش‌های این ضریح توسط یک فروند هواپیمای باربری جمهوری اسلامی ایران به کربلا منتقل شده بود و قسمت‌هایی که در قالب این کاروان فرستاده می‌شود شامل شبکه‌ها و تزئینات بیرونی است.

انتهای پیام/78004/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول