اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقال ضریح مطهر امام حسین(ع) به میدان آستانه قم

ثانیه شماری برای وداع با ضریح آغاز شد / غم فراق مردم قم

خبرگزاری فارس:‌ در شام غریبان حسینی ضریح مطهر امام حسین(ع) به میدان آستانه قم منتقل شد و این ضریح مطهر چند ساعت بیشتر مهمان مردم قم نخواهد بود.

ثانیه شماری برای وداع با ضریح آغاز شد / غم فراق مردم قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ضریح جدید اباعبدالله الحسین که در قم ساخته شده برای انتقال به کربلای معلی آماده شده است یکشنبه شب در شام غریبان حسینی در میان خیل عزاداران و سوگواران حضرت سیدالشهدا به میدان آستانه قم منتقل شد تا مردم قم با آن وداع کنند.

ضریح جدید امام حسین(ع) که بر روی یک دستگاه تریلر مستقر شده است به شدت مورد استقبال زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه(س) قرار گرفت و تا ساعت 11 امروز در جوار بارگاه ملکوتی نگین انگشتری شهر قم قرار خواهد داشت و پس از آن به تهران منتقل می‌شود.

قرار است امروز از ساعت 9 الی 11 مراسم بدرقه رسمی ضریح حضرت سیدالشهدا با حضور مردم و مسئولان قم و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم و حجت‌الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد رئیس هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین و با نوحه‌سرایی مداحان اهل بیت برگزار شود.

بعد از این مراسم کاروان ضریح که «سفینة‌النجاة» نامگذاری شده است از مسیر چهارراه بازار، پل علیخانی، میدان مطهری، سه راه خورشید، خیابان امام خمینی(ره)، بلوار شهید بهشتی و میدان 72 تن به سمت تهران حرکت خواهد کرد.

ضریح مطهر عصر روز دوشنبه شش آذر ماه به مرقد مطهر امام راحل خواهد رسید که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برنامه ویژه‌ای در صحن آقا مصطفی خمینی با حضور علما، مسئولان و شخصیت‌های برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

پس از آن قرار است ضریح مطهر اباعبدالله برای وداع مردم تهران به میدان امام حسین(ع) انتقال داده شود و ویژه برنامه‌ای در کنار کاروان این ضریح مطهر با حضور هیئت رزمندگان اسلام تهران و نیز سایر هیئت‌های مذهبی تهران برگزار شود و بعد از آن کاروان به سمت شهر ساوه حرکت خواهد کرد.

اراک، بروجرد، خرم‌آباد، دزفول، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر از دیگر شهرهایی خواهند بود که از ضریح جدید اباعبدالله الحسین پذیرایی می‌کنند و این ضریح مطهر در هر شهر یک روز برای بازدید و زیارت مردم مستقر خواهد بود.

پس از بازدید مردم خرمشهر ضریح از طریق مرز شلمچه وارد عراق خواهد شد.

یادآور می‌شود، حدود 70 درصد از ضریح جدید حضرت اباعبدالله‌الحسین 23 آبان توسط یک فروند هواپیمای باربری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق منتقل شد و مابقی آن در قالب کاروان «سفینةالنجاة» منتقل می‌شود.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول