اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

اختصاص 180 میلیارد تومان به صنعت گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اختصاص 180 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی در این استان خبر داد.

اختصاص 180 میلیارد تومان به صنعت گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، علی منتظری در ششمین دوره بازدید اصحاب رسانه از واحدهای صنعتی گیلان اظهار کرد: کمبود سرمایه در گردش از نیازهای واحدهای تولیدی استان است.

وی از اختصاص 180 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی برای سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی در گیلان خبر داد و افزود: مبلغ 180 میلیارد تومان نیز برای واحدهای صنعتی در حال احداث با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در نظر گرفته شده و پیگیر دریافت این مبلغ هستیم.

منتظری در ادامه هر شهرستانی را دارای ویژگی منحصر به‌فرد خواند و تصریح کرد: لنگرود به دلیل برخورداری از کوهستان، دشت و دریا به فعالیت در تمام زمینه‌ها نیاز دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان فعالیت‌های انجام شده در لنگرود را تاکنون مناسب دانست و ابراز کرد: معادن خوبی در بخش کوهستان وجود دارد و پژوهش‌های زمین‌شناسی به ما این نوید را می‌دهد که از معادن منطقه بتوانیم استفاده کنیم.

وی صنایع تبدیلی را موضوع اصلی شهرستان لنگرود نامید و خاطرنشان کرد: محصولات چای، برنج و ابریشم تولید شده در لنگرود دارای کیفیت خوبی هستند و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام شود.

منتظری مشکلات کشاورزی را دلیل عدم استفاده از ظرفیت‌ها به نحو مطلوب در این بخش عنوان کرد و گفت: کارخانه‌های متعدد چایسازی در لنگرود وجود دارد اما مشکلاتی بر آن حاکم است.

این مسئول بر راه‌اندازی کارخانه‌های چایسازی که به صورت مستقل خرید برگ سبز چای را انجام دهند، تاکید کرد و یادآور شد: کارخانه‌های خریدار برگ سبز چای نیاز به حمایت دولت ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواستار ایجاد صنایع بزرگ در لنگرود شد و بیان کرد: امکان احداث صنایع چوبی در منطقه وجود دارد ضمن اینکه صنایع فولادی را می‌توان در لنگرود احداث کرد.

*لنگرود در زمینه صنایع دریایی فقیر است

وی با بیان اینکه لنگرود در زمینه صنایع دریایی فقیر است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران باید در سرمایه‌گذاری صنایع دریایی تشویق شوند.

منتظری همچنین به مشکل توزیع کالا در گیلان اشاره کرد و افزود: بعضی از اقدام‌های انجام شده در جلوگیری از تولید محصولات داخلی غیرقانونی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر برطرف شدن مشکل توزیع کالای تولید شده در استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها نباید هزینه سربار برای تولید ایجاد کنند.

*توزیع کالا در گیلان نیازمند همراهی پلیس راه است

مدیرعامل گروه صنعتی نوشینه چای نیز در بازدید دوره‌ای اصحاب رسانه از طرح‌های صنعتی گیلان با اشاره به راه‌اندازی این کارخانه از سال 1362 بیان کرد: نخستین کارخانه چایسازی آزاد ایران در سال 1367 در کارخانه نوشینه چای احداث شده است.

اسدالله شعبانی افزود: کارخانه مذکور برگ سبز چای را از چایکار خریداری و خشک می‌کند و به فروش می‌رساند.

وی با بیان اینکه کارخانه نوشینه چای برگ سبز چای را به صورت آزاد و بدون یارانه از کشاورز خریداری می‌کند، تصریح کرد: کیفیت در تولید برای ما بسیار حائز اهمیت است.

شعبانی بسته‌بندی مواد غذایی و تولید مواد سلولزی را از دیگر فعالیت‌های کارخانه نوشینه چای عنوان کرد و گفت: تهیه مواد اولیه از مشکلات کارخانه مذکور به‌ویژه در بخش واردات است.

مدیرعامل گروه صنعتی نوشینه چای از اخذ مجوز پخش مویرگی کالا از سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد و اضافه کرد: پلیس راه با وجود اخذ مجوز کالا از نیروی انتظامی، مانع تردد خودروهای توزیع کالای شرکت مذکور در مسیر چابکسر و لوشان می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه شرکتی موفق است که بتواند محصولات خود را به طور مستقیم توزیع کند، اظهار کرد: پلیس راه در استان‌های دیگر جلوی تردد خودروهای توزیع کالا را نمی‌گیرد.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول