اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان:

وزارت امور خارجه مشکلات برون مرزی صنعتگران را پیگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: صنعتگران استان باید از سفارتخانه‌های کشور بخواهند به جدیت پیگیر مشکلات این قشر باشند.

وزارت امور خارجه مشکلات برون مرزی صنعتگران را پیگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، محمدرضا کارشناس در دیدار با رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه یکی از کار ویژه‌های سفارتخانه‌های کشور رسیدگی به امور بازرگانی، صنعت و اقتصادی است، اظهار کرد: زمینه‌های زیادی برای همکاری میان خانه و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی افزود: ما می‌توانیم حلقه اتصالی میان صنعتگران و سفارتخانه‌ها باشیم.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با اشاره به ارزش‌های تاریخی و گردشگری استان اصفهان گفت: امروز تعداد زیاد واحدهای تولیدی موجود در این استان سبب شده است ارزش دیگری هم به ارزش‌های آن اضافه شود.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای برقراری ارتباط میان صنعتگران و نمایندگان، گفت: اطلاعاتی که فعالان اقتصادی اصفهان درباره مسائل و نیازهای برون مرزی خود به ما خواهند داد، حتی می‌تواند در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

کارشناس با بیان اینکه خانه باید مسیر ارتباط تولیدکنندگان و صنعتگران با نمایندگی وزارتخانه باشد، اظهار کرد: اگر این واحدها به صورت هماهنگ با هم عمل کنند توانایی بیشتری در استفاده از توانمندی‌های سفارتخانه‌ها خواهند داشت.

وی به تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: باید همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت استان درباره حضور و نحوه جذب سرمایه گذاران خارجی صحبت و راهکارهای عملی اتخاذ کنیم.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان ادامه داد: این نمایندگی باید میان خانه صنعت، معدن و تجارت استان با تشکل‌های مشابه در سایر کشورها ارتباطات لازم را برقرار کند.

وی یادآور شد: اگر لیستی از پروژه‌های استان اصفهان که نیازمند سرمایه‌گذاری هستند، تهیه و به این نمایندگی داده شود، می‌توانیم از طریق نمایندگانمان در سایر کشورها با سرمایه‌گذاران خارجی ارتباط برقرار و آمادگی خود را برای پذیرش سرمایه‌های آنها اعلام  کنیم. 

سیدعبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در این دیدار با بیان اینکه نمایندگی وزارت امور خارجه استان در زمینه مسائل برون مرزی می‌تواند کمک مؤثری به صنعتگران بکند، پیشنهاد کرد: نشستی با حضور صنعتگران و انجمن‌های همگن خانه و مسوولان نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان برگزار شود تا صنعتگران مشکلات، نیازها و درخواست‌های برون مرزی خود را اعلام کنند و مسئولان نمایندگی راهکارها را برای آنها تشریح کنند.

وی ادامه داد: خانه صنعت و معدن به جمع‌آوری اطلاعات درباره مشکلات برون مرزی تولیدکنندگان در زمینه صادرات و سایر مسائل می‌پردازد تا با اشتراک این اطلاعات با نمایندگی وزارت، زمینه گسترش صادرات برای استان فراهم شود.

سهل آبادی با اشاره به تفویض اختیار انجام شده از سوی وزارتخانه به خانه‌ها گفت: از این پس خانه‌های صنعت و معدن نسبت به امور صادراتی و مسائل برون مرزی خود دقت بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول