اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

فروش کشت و صنعت ارتباطی به پایان عمر دولت دهم ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل در خصوص شایعات فروش کشت و صنعت مغان گفت: فروش کشت و صنعت ربطی به پایان عمر دولت دهم ندارد.

فروش کشت و صنعت ارتباطی به پایان عمر دولت دهم ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی اردبیل اظهار داشت: کشت و صنعت مغان نگین گرانبهایی در شمال استان اردبیل و در محدوده شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار است که در حال حاضر به صورت دولتی اداره می‌شود در حالی که راندمان آن بسیار پایین است.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل افزود: با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نشست‌هایی داشتیم تا این راندمان را افزایش دهیم تا کشت و صنعت مغان با چندین برابر ظرفیت ملی در عرصه تولید حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: چهار برابر ظرفیت فعلی را بالا بردن یعنی چهار برابر شدن اشتغال این مجموعه که قطعاً در رفع مشکلات بیکاری منطقه موثر خواهد بود.

استاندار اردبیل بیان داشت: اگر این مجموعه با ورود بخش خصوصی می‌تواند توانمند شود باید اجازه دهیم در راستای اصل 44 بخش خصوصی ورود پیدا کند که به این نتیجه رسیدیم واگذاری این بنگاه اقتصادی بزرگ به بخش دولتی مفید فایده خواهد بود.

این مسئول اظهار داشت: با واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی قطعاً تولید اشتغال و توانمندی‌‌های دیگر ارتقا می‌یابد به شرط آنکه درآمد حاصل از فروش کشت و صنعت، هزینه پروژه‌های کشاورزی استان به ویژه بیله‌سوار و پارس‌آباد شود.

نیکزاد افزود: ما به جد پیگیر هستیم یا وزارت جهاد دست به کار شده و خود به احیای این ظرفیت عظیم اقدام کند یا اینکه در واگذاری آن به بخش خصوصی تلاشی مضاعف صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه فروش کشت و صنعت مغان در پایان دولت دهم و با اغراض سیاسی پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: امر واگذاری پروسه‌ای است که باید طی شود و بعید می‌دانیم تا پایان دولت دهم واگذاری آن به بخش خصوصی محقق شود بلکه برای ما مهم نیست بعد از دولت دهم یا قبل از آن این اتفاق بیفتد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: هدف آن است که راندمان تولید در این بنگاه اقتصادی افزایش یابد و برای ما مهم نیست این اتفاق در دولت دهم یا بعد از آن رخ دهد چرا که کشت و صنعت مغان می‌تواند پرچمدار توسعه حقیقی استان باشد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: 11 سد در این استان در حال اجراست که با تکمیل آن 192 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود.

وی افزود: تبدیل شدن هر چهار هکتار زراعت دیم به آبی زمینه اشتغال مستقیم یک نفر را فراهم می‌آورد که ما از طریق این ظرفیت بی‌نظیر می‌توانیم برای 48 هزار نفر زمینه اشتغال ایجاد کنیم.

نیکزاد در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه احداث این سدها پیشرفتی میانگین 40 تا 80 درصد دارد، اظهار داشت: قطعاً با تبدیل 192 هزار هکتار اراضی دیم به آبی علاوه بر رونق‌بخشی زراعت و باغداری رونق صنایع وابسته را نیز شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/62002/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول