اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

نگاه ارباب و رعیتی بخش دولتی به بخش خصوصی اشتباه است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی شهرستان‌ها نگاهی ارباب رعیتی دارد و این مسئله اشتباه است.

نگاه ارباب و رعیتی بخش دولتی به بخش خصوصی اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین شافعی صبح امروز در کارگروه توسعه صادرات در استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی در کشور و تحریم‌ها، عمده صادرات به دو کشور امارات متحده عربی و ترکیه صورت می‌گیرد که به بازارهایی ناپایدار تبدیل شده‌اند و نمی‌توان به آنها دیدی مطمئن داشت و باید به کشورهای اطراف نیز توجه کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران افزود: باید از ظرفیت‌های بهتری که صادرات به کشورهای همسایه و همچنین ظرفیت‌‌هایی که می‌تواند سبب کاهش تحریم‌ها شود استفاده کرده تا در شرایط تحریم از صادرات کشور کاسته نشود.

شافعی خاطر نشان کرد: به نظر بنده خراسان‌رضوی و کارگروه توسعه صادرات می‌تواند با اقدامات مناسب خود کار ملی مورد توجهی انجام دهد.

وی تاکید کرد: بارها گفته‌ایم چرا بخش دولتی تهران به شهرستان‌ها نگاه ارباب و رعیتی دارد و چرا در کمیسیون‌های مشترکی که تشکیل می‌شود از بخش خصوصی استان دعوت نمی‌شود تا در مذاکرات شرکت کنند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران یادآور شد: به تازگی بابت فروش گاز ترکمنستان فقط هیئت تهرانی به آن کشور می‌روند و قرارداد منعقد می‌کنند بدون آنکه یک نفر از خراسان‌رضوی حضور داشته باشد.

شافعی با اشاره به سند توسعه صادرات اظهار کرد: در گذشته سند توسعه صادرات در خراسان‌رضوی وجود داشت که اشکالات آن با نظرخواهی از بخش خصوصی برطرف شد و در کمیسیون صادرات باید به آن توجه شود.

وی اذعان کرد: طرح مطالعاتی گذشته و تعیین نقشه راه آینده در آسیای میانه با حضور هشت کشور اجرا شده را ما ارائه کرده‌ایم که آینده اقتصادی ایران را اجرا و تعیین می‌کند.

انتهای پیام/70010/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول