اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی را از دست داده‌ایم / ایجاد نظام پارلمانی در کشور ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اصفهان را از دست داده‌ایم و این مسئله باعث شده سرمایه‌گذاران اصفهانی در این زمینه در استان‌های دیگر کشور فعال‌تر باشند.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی را از دست داده‌ایم / ایجاد نظام پارلمانی در کشور ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حمید رضا فولادگر ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: اصفهان از نظر درآمد کل جزو پنج استان اول کشور و از نظر درآمد مالیاتی دوم است.

وی افزود: با این وجود این برای دریافت سرانه بودجه که به نسبت جمعیت و درآمد به هر استانی تعلق می‌گیرد اصفهان رتبه سی‌ام را به خود اختصاص داده است که این مسئله بی‌عدالتی درباره مردم اصفهان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استان‌هایی مانند آذربایجان، کرمان، مازندران و خراسان از اصفهان جلو افتاده‌اند، گفت: 90 درصد صنایع خراسان بر عهده بخش خصوصی است در حالیکه اگر کارخانه‌ای فولاد، ذوب‌آهن و پالایشگاه را از اصفهان حذف کنیم سهم بخش خصوصی ناچیز و حتی در حد صفر است.

وی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بحث‌های ساختاری کشور تأکید کرد: مطابق فرمایش ایشان اصول ارزش‌های انقلابی ما ثابت است اما ساختار آن می‌تواند تغییر کند.

فولادگر با بیان اینکه هنوز به اهمیت فرمایش ایشان درباره تحقیق و بررسی نظام پارلمانی پی نبرده‌ایم، تاکید کرد: اکنون با گذشت 33 سال از انقلاب باید بخشی از مسایل میان قوا کارشناسی شود، مسایلی که از ابتدا وجود داشته است و ارتباطی به دولت و مجلس ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها به صورت دو پارلمانی اداره می‌شوند، تصریح کرد: اکنون از جزئی‌ترین تا مهم‌ترین مسایل کشور به نمایندگان مجلس ارجاع می‌شود که این موضوع مشکلاتی ایجاد می‌کند چرا که فکر ما باید برای بررسی مسایل مهم‌تر آزاد باشد.

وی اضافه کرد: مجلس کنونی باید بازنگری در بحث نظام پارلمانی انجام دهد چرا که اکنون ایجاد دو مجلس ضروری به نظر می‌رسد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب در کنار این مبحث درباره  تحزیب نیز صحبت کردند چرا که اکنون رقابت میان سلایق مختلف باعث می‌شود نظام حزبی منسجمی نداشته باشیم تا عملکرد صحیح نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور در عمل به وظایف و قول‌هایشان بررسی شود، البته اشکالات این نظام باید برطرف شود.

وی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌های اصفهان نیز تصریح کرد: مطابق تبصره 3 قانون خدمات کشوری دستگاه‌های اجرایی شش روز کاری باید داشته باشند و تنها ستادهای مرکزی می‌توانند تابع تهران باشند.

فولادگر با اشاره به اینکه حوادث غیرمترقبه دلیل متقاعد کننده‌ برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نیست، ادامه داد: حوادث غیرمترقبه مانند آلایندگی بیش از حد هوا تعریف ویژه‌ای دارد و تعطیلی به سبب آن دائمی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به جای روش‌های مقطعی باید به فکر راه حل‌های اساسی برای رفع مشکلاتی مانند آلایندگی باشیم.

انتهای پیام/63001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول