اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی گلستان خواستار شد

برخورد بدون اغماض با قانون‎شکنان بخش خصوصی و دولتی

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی گلستان گفت: باید بر اساس قوانین با قانون‎شکنان بخش خصوصی و دولتی بدون هیچ اغماضی برخورد شود تا آشفته بازار بی‎قانونی در بخش اجرای قانون سامان گیرد.

برخورد بدون اغماض با قانون‎شکنان بخش خصوصی و دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل مقصودلو بعدازظهر امروز در همایش سراسری پروژه‎های عمرانی، چالش‎ها، راه‎حل‎ها که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه سازمان تخصصی مانند سازمان برنامه و بودجه که بتواند به صورت مستقل از سیاست‎گذاری دولت‎ها در بخش برنامه‎ها و هزینه‌کرد بودجه عمل کند وجود ندارد.

وی عدم آموزش کافی برای بخشنامه‎های متعدد و قراردادهای نوظهور و جدید را از دیگر مشکلات این بخش برشمرد و تصریح کرد: برای تمام کارشناسان، نظام سه عاملی "کارفرما، مشاور و پیمانکار" باعث آشفتگی در نحوه عقد قراردادها شده و کارشناسان دستگاه‎های اجرایی، نظارتی و پیمانکاران هنوز بر ضوابط قرارداد قبلی مسلط نیستند و تیپ قرارداد جدید ابلاغ و همه ملزم به اجرای آن می‎شوند.

دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی گلستان متذکر شد: به طور همزمان چند روش فهرستی، مترمربعی و مقطوعی وجود دارد که هر کدام بخشنامه‎ها و الزامات خاص خود را دارند و این الزامات گاهی آن قدر مهم و پررنگ هستند که برای توجیه آنها باید ساعت‎ها کلاس آموزشی گذاشته شود.

مقصودلو بیان داشت: عدم رعایت موارد مذکور سبب می‎شود تا کل قرارداد تحت تاثیر واقع شده و آن را به بیراهه بکشاند و منشأ بسیاری از اختلافات حل‌نشدنی بین کارفرما و پیمانکار می‎شود.

وی افزود: تعجیل در تغییر ساختاری قراردادها به صورت ناخواسته باعث عدم رعایت الزامات و دستورالعمل‎ها می‎شود.

دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی گلستان اظهار داشت: ساختار قراردادهای جاری و شرایط عمومی پیمان به گونه‎ای تنظیم شده که هیچ مرجعی به غیر از دولت نمی‎تواند در تفسیر و تغییر شرایط قراردادها دخالت داشته باشد و همین موضوع سبب شده تمام ضوابط و قوانین یکطرفه تنظیم و حتی بازخواستی در اجرای آن صورت نگیرد و نمایندگان دولت خود را قدرت بلامنازع دانسته و هرطور که بخواهند عمل می‎کنند که باید این قانون‎گریزی‎ها برطرف شود تا شاهد پیشرفت و تعالی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول