اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران

پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را واقعی اعلام کنید

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از اعلام آمار نادرست پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، به اثر منفی این اقدام در گرفتن اعتبار ملی اشاره و تأکید کرد: مدیران، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را واقعی و دقیق اعلام کنند.

پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را واقعی اعلام کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شامگاه چهارشنبه نشست بررسی وضعیت پروژه‌های مهر ماندگار در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن گزارشات مدیران دستگاه‌های اجرایی که برای آن‌ها پروژه مهر ماندگار تعریف شده، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از آمارهایی که به عنوان پیشرفت پروژه‌های مهر ماندگار در این استان از سوی مدیران اعلام شده با واقعیت سازگار نیست و پیشرفت کار از آنچه اعلام شده کمتر است.

سید حسین صابری تأکید کرد: مدیران به این نکته توجه کنند که وقتی پیشرفت فیزیکی یک پروژه از آنچه که هست بیشتر اعلام می‌شود، این موضوع موجب می‌شود که اعتبار کمتری به آن پروژه اختصاص داده شود.

وی افزود: آمار دروغ و کم و زیاد در پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و پروژه‌ها، در گرفتن اعتبار اثر منفی دارد و آن‌وقت شاهد هستیم که پروژه با پولی که داده می‌شود به اتمام نمی‌رسد.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به طور مشخص به ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه 94 درصد اعلام شده که بدون شک صحت ندارد.

صابری با اشاره به تعهد دولت در اتمام پروژه‌های مهر ماندگار تا پایان عمر خود تصریح کرد: در جلسه‌ای که هفته قبل با مهرابیان - مسئول پیگیری پروژه‌های مهر ماندگار کشور - داشتم وی از پیشرفت بالای برخی از این پروژه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت که من به او گفتم این آمارها درست نیست و پیشرفت کار از آنچه که گزارش شده کمتر است.

* مدیران به فکر پول‌های ملی باشند نه استانی/ بسیاری از کار نشدن‌ها ناشی از کاهلی مدیران است 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران این استان گفت:‌بیشتر به فکر جذب و دریافت پول‌های ملی و کشوری باشید و برای آن تلاش کنید.

وی عنوان کرد: پولی که در استان آمده را خودمان می‌دهیم مهم این است که برای پیشرفت پروژه‌های مهر ماندگار و دیگر پروژه‌ها از اعتبارات ملی تخصیص بگیریم.

 صابری در بخش دیگری از صحبت‌هایش، بسیاری از تأخیرات در انجام پروژه‌ها را مربوط به کاهلی و بی‌حالی مدیران دانست و تأکید کرد: بارندگی و معارضات و این جور حرف‌ها بهانه و توجیه هستند.

*450 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های مهر ماندگار کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت:‌در این استان به طور کلی 26 پروژه مهر ماندگار وجود دارد.

کورش امیدی‌پور ادامه داد: پروژه‌های مهر ماندگار در این استان از پنج درصد تا 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارند ولی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها 57 درصد است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از این 26 طرح را 450 میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: بیمارستان 200 تخت‌خوابی یاسوج، ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج، بزرگ‌راه بابا میدان-یاسوج - سمیرم از مهم‌ترین پروژه‌های مهر ماندگار در کهگیلویه و بویراحمد است.

امیدی‌پور، کارخانه سیمان مارگون، بیمارستان 96 تخت‌خوابی گچساران، تأمین آب دهدشت غربی و آب‌رسانی به لیکک از سد کوثر  را از دیگر طرح‌های مهم در قالب مهر ماندگار برشمرد.

به گزارش فارس، در این نشست، دستگاه‌های اجرایی آخرین وضعیت طرح‌های مهر ماندگار خود را به استاندار گزارش دادند.

این طرح‌ها قرار است تا پایان دولت دهم در اختیار مردم قرار گیرند.

انتهای پیام/82005/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول