اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

اختصاص 935 میلیارد تومان به طرح‌های مهر ماندگار گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از اختصاص 935 میلیارد تومان به طرح‌های مهر ماندگار استان خبر داد.

اختصاص 935 میلیارد تومان به طرح‌های مهر ماندگار گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ‌کیهان هاشم‌نیا در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اظهار کرد: از میزان 14 هزار و 286 فرصت شغلی ایجاد شده دستگاه‌ها تا پایان آبان امسال، مشخصات فردی 12 هزار نفر در سامانه رصد ثبت شده که با احتساب اشتغال جدید در بخش مسکن حدود 31 هزار فرصت شغلی در هشت ماه نخست امسال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تحقق سهمیه اشتغال دستگاه‌ها 83 هزار نفر است، افزود: این مقدار اشتغالزایی با امکانات موجود در حوزه تسهیلات و ... باید محقق شود که با توجه به مشکلات جامعه در حوزه بیکاری، نیازمند تلاش بیشتر و مضاعف دستگاه‌ها هستیم.

استاندار گیلان بهترین عملکردهای ایجاد اشتغال در مدت مذکور را مربوط به اداره‌های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، حمل و نقل و پایانه‌ها و میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد.

وی در باره کاهش کلی 3 درصدی وصول مطالبات معوقه گفت: با ایجاد کمیته وصول مطالبات فرم‌هایی طراحی شد که با پیگیری‌های مستمر و دائمی وصول مطالبات معوقه در بخش بنگاه‌های زودبازده از 16 درصد به 13 درصد، در بخش کسب و کار خرد از 10 درصد به 8 درصد و در بخش مشاغل خانگی به کمتر از 2 درصد رسیده است.

هاشم‌نیا، میانگین معوقات در سه‌بخش بنگاه‌های زود بازده، کسب و کارخرد و کوچک و مشاغل خانگی را در مجموع با 3 درصد کاهش بیان کرد و افزود: این امر می‌تواند به بنیه مالی بانک‌‌ها کمک کرده و آنها در اعطای تسهیلات جدید کمک کند.

وی با اشاره به کاهش معوقات و اثرات خوب آن در بخش اقتصادی استان گفت: در 40 روز گذشته 20 درصد از معوقات حاصل شده و گام بعدی درباره شناسایی افرادی است که قدرت بازپرداخت وام خود را دارند اما اراده پرداخت ندارند.

استاندار گیلان، ابراز کرد: باید با حفظ نظام، بیت‌المال و منافع مردم سراغ این افراد برویم و حق بیت‌المال را از آنها گرفته و تعارفی با کسی نداریم.

وی از پرداخت 364 میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی و صنعت استان از ابتدای سال جاری خبر داد و اذعان کرد: این تسهیلات از محل 10 درصد اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی یک‌هزار و 740 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش حوزه صنعت و معدن و 691 میلیارد ریال برای طرح‌های کشاورزی اختصاص یافته که در ماه‌های باقیمانده سال جاری پرداخت می‌شود.

هاشم‌نیا مجموع اعتبارات اختصاص یافته در حوزه پرداخت تسهیلات کشاورزی استان در سال جاری را 2 هزار و 180 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: معادل 31 درصد این اعتبارات با سود 13 درصد و 69 درصد آن با سود 7 درصد پرداخت می‌شود.

وی به پرداخت اعتبارات 935 میلیارد تومانی با دستور رئیس جمهوری در سفر اخیر خود به گیلان خبر داد و یادآور شد: این اعتبارات در راستای طرح‌های مهر ماندگار استان اختصاص یافته که از این مبلغ 75 میلیارد تومان بابت بدهی راه‌آهن، 160 میلیارد فروش اوراق مشارکت است.

به گفته استاندار گیلان، از محل اعتبارات مذکور، دستور انعقاد قرارداد راه‌آهن انزلی به آستارا با حدود 370 میلیارد تومان صورت می‌گیرد و 100 میلیون یورو برای خرید ریل راه‌آهن پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پرداخت تسهیلات مصوب و همت مضاعف بانک‌‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمام تعهدات استان در حوزه اشتغالزایی جدید اجرایی شود.

انتهای پیام/2300/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول