اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه خبر داد

برگزاری دوره آموزشی رایگان شهروند الکترونیک در ارومیه

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه گفت: دوره آموزشی رایگان شهروند الکترونیک در ارومیه برگزار می‌شود.

برگزاری دوره آموزشی رایگان شهروند الکترونیک در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد حضرت‌پور بعد از ظهر امروز در دومین نشست مطبوعاتی خود ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: در افق سال 1404 شهر ارومیه به عنوان یک شهر فرهنگی مطرح است که اجرای طرح آموزشی شهروند الکترونیک نیز در راستای فرهنگ‌سازی است.

وی افزود: نزدیک به 80 درصد مراجعات مردم به شهرداری به دلیل درخواست پروانه و استعلامات است که با انجام این طرح در یک دوره آموزشی دو ماهه سعی می‌شود تا از مراجعات مردم کاسته شود.

حضرت‌پور نظارت مستقیم الکترونیکی بر عملکرد کارکنان شهرداری را از دیگر اهداف اجرای شهروند الکترونیک بیان کرد و اذعان داشت: با اجرای این طرح که در قالب یک دوره آموزشی دو ماهه برای 150 هزار نفر از شهروندان 12 تا 75 ساله در نظر گرفته شده است، ضمن جلوگیری از مراجعات بی‌مورد شهروندان به شهرداری می‌توان به صورت مستقیم و مستمر بر روند عملکرد کارکنان شهرداری‌ها نیز نظارت داشت.

شهردار ارومیه اضافه کرد: در ادامه فعالیت‌های شهرداران گذشته ارومیه اقدامات اساسی در خصوص احداث پروژه پل قویون انجام شده و امید است این پروژه تا خرداد سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان این نکته که به مناسبت آزادسازی خرمشهر، در ارومیه سه پروژه مهم افتتاح می‌شود، عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل پل قویون، تقاطع ابوذر و پروژه شهید مدرس است.

وی بیان داشت: هر متر مربع پل هوایی برای شهرداری حدود 2 میلیون تومان هزینه دارد که این هزینه سبب کند بودن روند احداث طرح‌ها می‌شود و باید در این راستا اقدامات جدیدی توسط شهرداری انجام شود.

37 درصد مردم ارومیه از تاکسی استفاده می‌کنند

حضرت‌پور اظهار داشت: بیش از 37 درصد مردم ارومیه برای عبور و مرورهای خود در شهر از تاکسی استفاده می‌کنند و این‌ در حالی است که بیش از 50 درصد مردم از عملکرد سازمان تاکسیرانی رضایت دارند.

وی افزود: هم‌اکنون نزدیک به 450 دستگاه تاکسی در شهر فعال هستند که باید از رده خارج شوند و این امر نیازمند اعطای یارانه به رانندگان تاکسی در قالب سود بانکی است.

حضرت‌پور با بیان اینکه ارومیه دومین شهر کشور از نظر میزان خودرو در شهر است، تاکید کرد: شهر ارومیه با وجود این‌که دارای خیابان‌های وسیع و بزرگی است اما از نظر دارا بودن خودرو دومین شهر کشور محسوب می‌شود و باید در زمینه فرهنگ‌سازی عدم استفاده بی‌مورد از خودروهای تک‌سرنشین اقدامات بیشتری صورت گیرد.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: در راستای حل مشکلات ترافیکی مردم شهر تقاضای همکاری با بخش خصوصی با خرید اتوبوس‌های جدید و به‌کارگیری از آن‌ها در مناطقی از شهر که دارای تعداد کم خط اتوبوس هستند داریم.

وی تصریح کرد: شهرداری ارومیه برای کاهش بار ترافیکی فلکه مدرس تا فلکه بهداری خط ویژه تردد اتوبوس ایجاد می‌کند تا مقداری از بار ترافیکی این مسیر را کاهش دهد.

انتهای پیام/61003/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول