اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بجنورد خبر داد

راه‌اندازی شهر الکترونیک برای ارتقای مطالعه در بجنورد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: شهر الکترونیک برای ارتقای مطالعه در این شهر راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی شهر الکترونیک برای ارتقای مطالعه در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، ابراهیم امانی با بیان اینکه این برنامه برای 80هزار شهروند طراحی شده است، تصریح کرد: این برنامه فرهنگی با همکاری شورای شهر و شهرداری بجنورد طرحی با عنوان «شهر الکترونیک» را با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال برای اجرا آماده کرده است.

وی اظهار داشت: آموزش شهروندان از رسانه‌های مجازی در مرحله اول برای 80 هزار شهروند در نظر گرفته شده که با هدف آشنایی و فراگیری تکنولوژی روز به شکل‌های جدیدی برای شهروندان انجام خواهد شد.

امانی با تاکید بر اینکه تمامی شهروندان نیاز به آموختن آگاهی، دانش و شناخت ناشناخته‌ها دارند و مطالعه جزئی از نیازهای جامعه است، گفت: طبیعتاً خانواده‌ها در شکل‌گیری هویت و شخصیت افراد نقش بسزایی دارند و خود می‌توانند الگوی مناسبی برای فرزندانشان باشند.

وی جایگاه کتاب و کتابخوانی را برشمرد و افزود: کتاب منشأ نشر ارزش‌های والای انسانی و الهی، محل ثبت و انتقال دستاوردهای علمی و جایگاه تبیین اندیشه‌ها و ثبت حقیقت‌هاست و در مطالعه تاریخ می‌توان رابطه‌ای مستقیم را میان رشد تمدن‌ها و بروز فرهنگ‌ها با میزان رشد کتاب و کتابخوانی مشاهده کرد.

امانی همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های کتاب را فرصتی مناسب برای آشنایی با ایده‌ها و کسب مهارت‌های جدید از صاحبان فکر دانست.

انتهای پیام/63002/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول