اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

شناسایی 19 منطقه آلوده در همدان / افزایش آمار جوانان مبتلا به ایدز

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه 16 نقطه آلوده در سطح شهرستان همدان شناسایی شده است، گفت: 119 طرح نیز برای پاکسازی این مناطق انجام گرفته است.

شناسایی 19 منطقه آلوده در همدان / افزایش آمار جوانان مبتلا به ایدز

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق بعد‌از‌ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با بیان اینکه مسئولیت مدیریت کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر به عهده آموزش و پرورش است، اظهار کرد: همه دستگاه‌های مرتبط در قبال مبارزه با مواد مخدر باید مسئولانه رفتار کنند و مسئولیت را به عهده دیگران نیندازند.

وی با اشاره به کشف 35 کیلو مواد مخدر در شب گذشته در همدان اظهار داشت: این کشف حاصل زحمات و تلاش‌های بسیار نیروی انتظامی است اما در این زمینه همه باید وارد میدان شوند و تمام مسئولیت به عهده نیروی انتظامی یا یک دستگاه خاص نباشد.

فرماندار شهرستان همدان جدی‌ترین مطالبه مردم در بحث مواد مخدر را مبارزه با آن دانست و تأکید کرد: با ‌وجود برخورد قاطع نیروی انتظامی در این زمینه هنوز شاهد خرید و فروش این مواد در سطح شهر و میادین و خیابان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه 16 نقطه آلوده در سطح شهرستان همدان شناسایی شده است و 119 طرح برای پاکسازی این مناطق انجام گرفته، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در برخورد با خرده‌فروشان و قاچاقچیان بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به وضعیت نامطلوب مدرسه آئینه‌روشن در منطقه سیفی‌آباد گفت: در خانه‌ای نزدیک این مدرسه خرید و فروش مواد مخدر انجام می‌شد که باعث نارضایتی مردم منطقه و ایجاد وضعیت خطرناک برای دانش‌آموزان شده بود که با پیگیری‌های آموزش و پرورش و تلاش نیروی انتظامی این خانه تخلیه و به افراد مطمئن‌تری تحویل داده شد.

وی از کشف 714 کیلوگرم مواد مخدر طی امسال خبر داد و بیان کرد: کشور ما به خاطر قرار گرفتن در مسیر ترانزیت و همچنین همسایگی کشورهای کشت‌کننده مواد مخدر همیشه در معرض خطر قرار دارد و هزینه‌های مادی و اجتماعی بسیار می‌پردازد.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه نقش آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی مبارزه با مواد مخدر بسیار پررنگ است، افزود: با استفاده از پیامک، کلیپ، فضای مجازی‌، کارهای هنری تأثیرگذار و روش‌های نوین آموزشی بتوانیم تأثیر بیشتری بر قشر دانش‌آموز داشته باشیم.

وی ضمن تأکید بر ایجاد نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اولویت ما ایجاد نمایشگاه دائمی است، اما در صورت عدم بضاعت مالی برگزاری نمایشگاه‌های مقطعی نیز می‌تواند تأثیر خوبی بر دانش‌آموزان داشته باشد و آنان را از خطرات و عواقب ابتلا به اعتیاد آگاه کند.

قهرمانی‌مطلق اضافه کرد: کشور ما در تیررس توطئه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارد و اگر بخواهیم به شکل سنتی با این هجمه‌ها مقابله کنیم موفق نمی‌شویم‌، به همین دلیل باید در مقابل توطئه‌های متنوع و متعدد غرب کارهای فرهنگی متنوع و پیشگیرانه خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به ایجاد کلینیک‌های مثلثی زندان‌ها در بحث مبارزه با ایدز گفت: عملکرد این کلینیک‌ها باعث کاهش چشمگیر زندانیان مبتلا به ایدز شده که قابل تقدیر است.

وی در پایان آمار بالای جوانان مبتلا به ایدز در این شهرستان را خطرناک دانست و افزود: رسانه‌ها باید در معرفی شماره تلفن 09686 که شماره مشاوره بیماران ایدزی است‌، تلاش بیشتری کنند و با اطلاع رسانی‌ دقیق مردم را از این مرکز مطلع کنند.

انتهای پیام/2499/ق/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول