اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش دانشجویی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه مطرح شد

نیازمندی بیش از 85 درصد مبتلایان ایدز به دارو

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان جهانی بهداشت در دفتر منطقه مدیترانه شرقی گفت: بیش از 85 درصد از افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی نیازمند درمان با داروهای ضد ویروسی هستند.

نیازمندی بیش از 85 درصد مبتلایان ایدز به دارو

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بیانیه اعلان الوان در همایش بزرگ دانشجویی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: هر ساله روز اول دسامبر فرصتی است تا نگاهی دوباره به تعهدات، دستاوردها و کمبودهایمان در زمینه پیشگیری، درمان و مراقبت اچ آی وی شود و با گذشت 30 سال از حضور اچ آی وی، شناخت ما نسبت به این ویروس و فرآیند و عوامل مؤثر بر انتقال آن افزایش یافته است، همچنین به استناد مدارک حاصل از مداخله‌های مؤثر انجام شده، توانایی ما در کنترل گسترش ویروس و ارائه مراقبت درمان به مبتلایان این بیماری افزایش یافته است.

همچنین در این بیانیه تأکید شده است: منطقه مدیترانه شرقی شاهد تعهد فزاینده به تقویت برنامه مراقبت، تأکید بر پیشگیری، درمان و اقدامات حمایتی است و علی‌رغم اینکه این منطقه بیشترین موارد ابتلا به اچ آی وی در جهان را تجربه می‌کند اما کم‌ترین پوشش برای پیشگیری، درمان و مراقبت از اچ آی وی در آن فراهم شده است.

در این بیانیه آمده است: بیش از 85 درصد از افراد مبتلا به اچ آی وی که نیازمند درمان با داروهای ضد ویروسی برای ادامه زندگی هستند،‌ دارو دریافت نمی‌کنند، عامل اصلی این بحران در درمان، پوشش ناکافی خدمات مشاوره و آزمایش برای اچ آی وی است، به‌ویژه این‌که در معرض خطر بیشتری برای مبتلا شدن به اچ آی وی قرار دارند از جمله معتادان تزریقی، همجنس‌گرایان و تن‌فروشان به خدمات مشاوره‌ای و آزمایشی دسترسی ندارند.

این بیانیه می‌افزاید: با آگاهی از وضعیت اچ آی وی، افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند به خدمات درمانی و مراقبتی دسترسی پیدا کنند. با کمک مشاوره و مداخلات لازم برای تغییر رفتار، افراد مبتلا به اچ آی وی می‌توانند از انتقال بیشتر این ویروس به دیگران جلوگیری کرده و افرادی که مبتلا به اچ آی وی نیستند نیز می‌توانند راهکار مورد نظرشان را انتخاب کنند تا زندگی عاری از اچ آی وی داشته باشند.

موضوع انتخابی امسال برای روز جهانی ایدز عبارت «رسیدن به صفر» است به این دلیل پیام منطقه‌ای برای روز جهانی ایدز «رسیدن به صفر» مشاوره و آزمایشات اچ آی وی را مورد توجه قرار می‌دهد.

الوان در این بیانیه تصریح می‌کند: صحبت امروز من خطاب به همه کشورها و همکاران متخصص این است که برای جمعیت‌های کلیدی که در معرض خطر بیشتر ابتلا به اچ آی وی قرار دارند دسترسی به مشاوره و آزمایش برای اچ آی وی را فراهم کرده و ارتقاء دهند. همچنین دسترسی به آزمایش و مشاوره اچ آی وی در موقعیت‌هایی مانند مراقبت در دوران بارداری برای جلوگیری ویروس اچ آی وی از مادر به فرزند فراهم و قابل دسترسی باشد.

همچنین خطاب من به جامعه مدنی منطقه است تا دانش اچ آی وی و مزایای مطلع بودن از وضعیت خود را میان افراد ترویج کنند.

سازمان‌های مردم نهاد، نقش کلیدی در افزایش قبول و انتخاب خدمات اچ آی وی و مشاوره معتادان تزریقی، مردان همجنس‌گرا و تن‌فروشان را دارند.

این گروه‌ها در معرض بیشترین خطرات در منطقه هستند و شما در بهترین مواقع این خدمات را به آنها ارائه دهید.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول