اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد:

مکتب حسینی برای همیشه انسان‌ساز است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد گفت: مکتب آزادی‌بخش و ارزش‌مدار حسینی برای همیشه انسان‌ساز است چرا که بشریت هرگز از تبعیت الگوهای ارزشی سیر نمی‌شود.

مکتب حسینی برای همیشه انسان‌ساز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن باقری عصر امروز در نشست با جمعی از هیئت امنا و ریش سفیدان محلات شرکت‌کننده در برنامه‌های دهه محرم در پارس‌آباد اظهار داشت: اینکه امام حسین (ع) را با تمام ویژگی‌ها و مبانی ارزشی منحصر به فرد محدود به زمان و مکانی خاص و الگوگیری از آن حضرت را شکلی سفارشی ببخشیم، مطلوب به نظر نمی‌رسد بلکه شایسته آن است که مرام حسینی برای همیشه در زندگی و اهداف ما ساری و جاری شود.

وی با یادآوری اینکه برنامه‌های دهه سوم محرم در مناطق و در قالب هیئت‌ها و دستجات مختلف حسینی برگزار شده و بیش از گذشته سعی داریم ماه محرم را ماه تبلور عشق و ارادت به ساحت سیدالشهدا معرفی کنیم، تصریح کرد: باید در تمامی ایام محرم و صفر و حتی در طول سال زیستن با فرهنگ و اندیشه حسینی ساری و جاری باشد چرا که بدون توجه به این ارزش‌ها و مبانی هرگز قادر نمی‌باشیم اهدافمان را به پیش ببریم.

باقری به کلام کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا اشاره کرد و افزود: این شعار نشان‌دهنده پیوستگی و تداوم خط غلبه حق بر باطل است که نمی‌توان ادعا کرد محدود به یک زمان خاص و مشخص است بلکه این خط سیر ارزشی در طول تاریخ باید خودنمایی کند.

این مسئول با یادآوری اینکه فرهنگ عاشورا امروز به یک مطالبه عمومی و خواسته همگانی در شعارها و هدف‌ها تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: ما ضمن آن که از موارد غلو‌آمیز و شبهه‌آمیز باید دوری کنیم، شایسته آن است که به حقیقت این موضوع که امام حسین (ع) در مسیر حق و حقیقت تمام سرمایه‌های خود را فدا کرده است، پی برده و از فضیلت‌های این ماه بهره ببریم.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ریش سفیدان و بزرگان محلات و هیئت امنای مساجد کارنامه خوبی را در ساماندهی و حرکت‌دهی به دستجات و گروه‌های عزاداری داشتند چنان که این حرکت‌ها باید استمرار یافته و با تبلوری خاص نمایان شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد در ادامه سخنان خود بیان کرد: باید این ارزش‌مداری را صیانت کنیم که دشمن از فرهنگ عاشورایی و آرمان حسینی ما در عصبانیت و غیظ کامل است و بهتر است جلوه‌های ارزشی و مکتبی خودمان را اصیل و همراه با حقیقت و ارزش‌مداری صیانت کنیم.

انتهای پیام/62006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول