اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

مکتب عاشورا موتور محرکه‌ خروج جوامع از بحران‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بناب با اشاره به فلسفه قیام عاشورا و امام حسین(ع) گفت: فلسفه قیام عاشورا و امام حسین(ع) یک مکتب سازنده و جاویدان است و موتور محرکه‌ای است که جوامع را از بحران‌ها خارج می‌کند.

مکتب عاشورا موتور محرکه‌ خروج جوامع از بحران‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ‌ مصطفی باقری‌بنابی دیشب در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) شهرستان بناب با عرض تسلیت ایام محرم؛ از جنگ بدر به عنوان درس زندگی برای مسلمانان نام برد و اظهار کرد: جنگ بدر نشان داد که مسلمانان باید آینده‌نگر باشند و کوته‌بین نباشند.

وی با اشاره به فلسفه قیام عاشورا و امام حسین(ع) افزود: فلسفه قیام عاشورا و امام حسین(ع) یک مکتب سازنده و جاویدان است و موتور محرکه‌ای است که جوامع را از بحران‌ها خارج می‌کند.

امام جمعه بناب ادامه داد: شیعه از صبر و استقامت و شجاعت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان درس ایستادگی و مقاومت گرفتند که در سخت‌ترین زمان نیز نباید کوتاه آمد.

فشاری که به دشمن وارد است، به مراتب بیشتر از ماست

باقری‌بنابی گفت: امام حسین(ع) با خلق حماسه عاشورا نشان داد که می‌شود در اوج قدرت عزت‌مدار حرکت کرد و ارثیه‌ای که امام حسین(ع) از انبیاء الهی گرفتند، مال و ثروت نبود؛ ارث ظلم‌ستیزی، دشمن‌شناسی و حرکت به موقع بود که آن را برای نسل آتی منتقل کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه این انقلاب و نظام ریشه در عاشورا دارد؛ گفت: تا جهان هست، عاشورا نیز وجود دارد.

وی تحریم‌های اقتصادی دشمنان را بی‌اساس و ناکار آمد دانست و اظهار کرد: فشاری که به دشمن وارد است، به مراتب بیشتر از ماست و هر موقع دشمنان سعی کردند مقدماتی را برای آسیب رساندن به انقلاب فراهم سازند، با وارد شدن یک دست غیبی همان ضرر و زیان را متوجه خودشان کرده است.

برای غلبه بر مشکلات باید پشت سر رهبری حرکت کنیم

باقری‌بنابی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به عزاداران حسینی(ع) گفت: تمام توطئه‌های دشمنان از جمله تحریم و مسائل اقتصادی با صبر و مقاومت، تحمل و موعظه همدیگر حل می‌شود از این رو در این موقعیت باید همدل و هم داستان توجه مان به انتخابات آتی متوجه باشد و قطعاً بدانیم که بالای سر ما کسی هست که تمام امور ما را رصد می‌کند.

وی تأکید کرد: باید از عاشورا و سیدالشهدا(ع) بیشترین بهره‌برداری ما این باشد که یکدیگر را روشنگری کنیم.

امام جمعه بناب در ادامه با اشاره به وجود نعمت بزرگ امنیت در جمهوری اسلامی تصریح کرد: برای غلبه بر مشکلات باید پشت سر رهبری حرکت کنیم.

انتهای پیام/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول