اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

محور طرح‌های مهر ماندگار طرح‌های حوزه آب و خاک است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بخش قابل توجهی از طرح‌های مهر ماندگار آذربایجان‌غربی در حوزه‌های مختلف آب و خاک استان است.

محور طرح‌های مهر ماندگار طرح‌های حوزه آب و خاک است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده در بازدید وزیر نیرو از سامانه انحراف آب سد برق آبی سردشت اظهار داشت: طرح مهر ماندگار حرکتی شایسته از سوی رئیس جمهوری است تا دولت نهم و دهم پروژه‌های نیمه‌تمام را بر دولت آینده تحمیل نکند.

وی افزود: عزم دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در قالب طرح مهر ماندگار است.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: بخش قابل توجهی از طرح‌های مهر ماندگار آذربایجان‌غربی در حوزه‌های مختلف آب و خاک استان است که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده این طرح‌ها تا زمان مقرر به بهره‌برداری برسند.

جلال‌زاده با بیان اینکه در تامین اعتبارات پروژه‌های مختلف مهر ماندگار ملی و استانی مشکلی نداریم، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید با پیگیری‌های جدی و روز به روز از روند اجرایی پروژه‌های مختلف مهر ماندگار در استان و ارائه گزارشی جامع به استانداری، اجرایی شدن این پروژه‌ها را در استان دنبال کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد دولت در مناطق محروم، گفت: دولت در جهت خدمت‌رسانی و رفع محرومیت‌ها گام‌های مثبتی برداشته است و در این راستا شب و روز نمی‌شناسد.

جلال‌زاده افزود: حل مشکلات مردم و توسعه مناطق محروم محور فعالیت‌های دولت بوده به طوری که امروز آثار و نمونه‌های آن در این مناطق مشهود است.

وی با بیان اینکه از برکات جمهوری اسلامی حضور مسئولان نظام در بخش‌های مختلف برای رسیدگی به رفع مشکلات مردم با توجه به جایگاه ویژه آنان است، اضافه کرد: به برکت توجه ویژه دولت و اجرای پروژه‌های بزرگ، اتفاقات خوبی در استان به ویژه در مناطق محروم روی داده که نشاط و شادابی امروز جامعه حاصل این تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها است.

بر اساس این گزارش، سامانه انحراف آب سد شرستان مرزی سردشت در جنوب استان آذربایجان غربی با حضور وزیر نیرو و استاندار آذربایجان غربی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سامانه انحراف آب سد شهرستان مرزی سردشت شامل دو تونل 682 متری و 627 متری به قطر هفت متر است که با بهره‌برداری از آن علاوه بر تولید 150 مگاوات برق، آب مورد نیاز بیش از 7 هزارو 800 هکتار از اراضی پایین دست این سد تأمین می‌شود.

ارتفاع سد برق آبی سردشت 114 متر است.

در این مراسم همچنین عملیات احداث بدنه سد سردشت که یکی از سدهای بزرگ برق آبی کشور است، آغاز شد.

امکان افزایش صادرات برق، ایجاد اشتغال، محرومیت‌زدایی از منطقه و امکان انتقال 300 میلیون مترمکعب آب به سایر حوزه‌ها از جمله اهداف احداث این سد است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول