اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ما هم منتظر می‌مانیم

کام تلخ محرومان قلعه‌گنج در انتظار شیرینی مهر ماندگار

خبرگزاری فارس: شهرستان قلعه‌گنج در جنوب استان کرمان در خیلی بخش‌ها محروم از امکانات است اما مردم ولایت‌مدار آن صبور و پر توان چشم‌انتظار همت دولت‌مردان در تکمیل دو پروژه مهر ماندگار هستند.

کام تلخ محرومان قلعه‌گنج در انتظار شیرینی مهر ماندگار

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج بیمارستان 36 تختخوابی قلعه‌گنج که از سال 88 عملیات ساخت آن آغاز شده و تاکنون بالغ بر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در دور دوم سفر ریاست جمهوری جزو طرح مهر ماندگار قرار گرفت و با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال در حال تکمیل شدن است.

به اتفاق فرماندار و کارشناسان عمرانی به بازدید از این پروژه‌ها پرداختیم که فرماندار نکاتی را به مهندسان و پیمانکار طرح گوشزد کرد.

* اختصاص 40 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان

فرماندار قلعه‌گنج گفت: تاکنون 23 میلیارد ریال برای ساخت ابنیه و 14 میلیارد ریال برای تأسیسات این طرح هزینه شده و برای اجرای محوطه‌سازی نیازمند اعتباری بالغ بر 19 میلیارد ریال است.

ایوب فلاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار داشت: از آنجایی که این طرح در پروژه مهر ماندگار قرار گرفته است 40 میلیارد دیگر نیز برای تکمیل ساخت آن اختصاص یافته است که 26 میلیارد آن در ردیف اختصاص قرار گرفته است و مابقی به زودی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به جمعیت شهرستان و وسعت زیاد و فاصله آن با مراکز درمانی شهرستان کهنوج، جیرفت و بندرعباس نیاز به استقرار پزشکان متخصص و آزمایشگاه‌ها و سایر مراکز جانبی است که می‌طلبد همزمان با بهره‌برداری از بیمارستان این مراکز مستقر شوند.

فلاحی خاطرنشان کرد: ساخت مراکز درمانی چاه‌دادخدا، دولاب، چهل‌منی و سرخ‌قلعه به پایان رسیده و به زودی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مراکز بهداشتی رمشک و بیش از 10 خانه بهداشت روستایی در سطح شهرستان خواهیم بود که همه نشان از خواست دولت در خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دارد.

* بهره‌مندی 59 روستای قلعه‌گنج از آب سالم

یکی دیگر از پروژه‌های مهر ماندگار شهرستان قلعه‌گنج آبرسانی به مرکز شهر قلعه‌گنج است که هم‌اکنون مردم شهر با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و گاهی موجب نارضایتی آنها شده است.

با بازدید از این پروژه که تاکنون کار لوله‌گذاری آن از منبع تا مرکز شهر انجام شده است و از منطقه بند چاه‌رضا نیز آغاز شده به طول 45 کیلومتر انجام می‌شود.

فرماندار قلعه‌گنج در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: این پروژه عظیم بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و 215 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافته است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر که سبب افت شدید آب‌های زیرزمینی شده است این طرح در قالب طرح مهر ماندگار گنجانده شد و امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال مالی از این طرح بهره‌برداری شود و مردم ساکن در مرکز شهر و 52 روستای حاشیه این خط لوله از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

فلاحی تصریح کرد: پروژه بزرگ آبرسانی آزادشهر به چاه‌سنگی که تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز تا پایان سال مالی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تاکنون روستاهای چلپایی، زیارت‌بچه و وکیل‌آباد از این مجتمع آبرسانی شده‌اند و تاکنون بالغ بر 20 میلیارد ریال اعتبار صرف آن شده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه بزرگ آب سالم و بهداشتی 59 روستای قلعه‌گنج تأمین می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول