اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

وفاداری به نظام ولایی بزرگترین قیام عاشوراست/ تقوا در متن سیاست قرار دارد

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز وفاداری به نظام ولایی بزرگترین قیام عاشوراست.

وفاداری به نظام ولایی بزرگترین قیام عاشوراست/ تقوا در متن سیاست قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی صبح امروز در جمع بسیج اقشار استان گلستان اظهار داشت: کار مجاهدانه در جامعه اسلامی باید در همه عرصه‌ها در سنگر اقتصاد مقاومتی، اخلاق مقاومتی و سیاست مقاومتی وجود داشته باشد چرا که انقلاب اسلامی ما انقلاب مقاومتی است.

در جبهه حسین(ع) تنها ارادت کافی نیست

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم نظام ولایی داشته باشیم خرج دارد، تحریم دارد، آری بر روی سپاه خدا آب را هم می‌بندند، گلوله و شمشیر می‌کشند، حسینی بودن خرج دارد، عرض ارادت یکی از خصوصیات حسینی بودن است باید بیاییم و در جبهه حسین قرار بگیریم و برای برقراری نظام الهی تلاش کنیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متذکر شد: اگر بنا باشد رهبری در دست یزید باشد آن وقت مرگ اسلام است بنابراین هر چه هزینه کنید برای اینکه حاکمیت ولی خدا ادامه یابد و طاغوت نباشد ارزش دارد.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه اسلام دین حکومت قانون خداست ابراز داشت: امام معصوم (ع) و ولی فقیه تجلی بخش دین خدا هستند.

وی خاطر نشان کرد: شایسته است انسان‌های اهل مطالعه و دقت فقط به توصیف عاشورا و جریان نهضت امام حسین (ع) نگاه نکنند و در کنار آن به تحلیل و چرایی قیام عاشورا نیز بپردازند.

تقوا فقط ترمز و عامل بازدارنده نیست

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: امام حسین (ع) در پاسخ به سؤال یارانش که چرا خدا می‌خواهد شما را کشته و حضرت زینب (س) را اسیر ببیند فرمودند دین خدا به خطر افتاده یا باید دین ذبح شود و یا حسین شهید شود لذا من جان می‌دهم و زینب اسارت می‌کشد تا به دین خدا آسیبی نرسد.

حاجی‌صادقی ادامه داد: یاران امام از آن حضرت پرسیدند مگر چه اتفاقی افتاده که فکر می‌کنید دین خدا در خطر است، مساجد که آباد است، خانه خدا که شلوغ است، مردم در حال نماز و عبادت هستند اما امام فرمودند مردم باید تقوای دین داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ملاک قیمت انسان‌ها در تقوا، علم و جهاد است متذکر شد: ابتدا باید خودسازی کنیم یعنی اینکه انسان فرمانده خود شود، تقوا فقط ترمز و عامل بازدارنده نیست بلکه ملکه نفسانی است که می‌تواند حرکت‌آفرین باشد.

تقوای اسلام تقوای انزواگرایانه نیست/ تقوا در متن سیاست قرار دارد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: اگر انسان‌ها بر خود پیروز شوند بر عالم نیز پیروز خواهند شد که این سخت‌ترین جنگ است.

حاجی‌صادقی با تاکید بر اینکه تقوای اسلام تقوای انزواگرایانه نیست ابراز داشت: اخلاق اسلام، اخلاق سیاسی است و تقوا در متن سیاست قرار دارد و داشتن تقوا به معنای آن است در عین تحرک مواظب باشیم که غرق نشویم.

وی یادآور شد: پیامبر علم و دانایی ارزش‌ها را در جامعه حاکم کرد و درباره تقوا فرمود تفاوت، لازمه نظام احسن است بنابراین تفاوت در جنسیت، رنگ و نژاد و استعدادها ملاک فضیلت نیست و در مورد جهاد نیز خدا فرموده برای جانباز حریم قائل شوید به دلیل اینکه کسی که برای کشورش، انقلاب و مردمش هستی خود را فدا کرده با بقیه تفاوت دارد.

حیات اسلام به نمایش‌های آن نیست

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: مشکل این است با حاکمیت بنی امیه و حاکمیت یزید ارزش‌ها عوض شده، سبک زندگی طاغوتی شده، محور حق نیست و باطل ضدارزش نیست در سبک زندگی اسلامی حق باید محور باشد و باطل ضدارزش و مردم یکدیگر را از کار ناشایست بازدارند.

حاجی‌صادقی تاکید کرد: حیات اسلام به نمایش‌های آن نیست، به حج بی‌روح نیست، حقیقت دین یعنی حاکمیت خدا و همین امر سبب می‌شود که یک جامعه دینی باشد.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول