به گزارش خبرگزاری فارس از چناران،حسین مظفر ظهر امروز در همایش جمعیت رهپویان انقلاب در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان گفت: اگر نگاهمان به حزب بهعنوان یک هدف باشد طبیعی است که دست به هر بداخلاقی خواهیم زد و مطمئنا نباید اینگونه باشد.
مظف در ادامه گفت: دین برای همه چیز انسان برنامه دارد و دین و سیاست دو مقوله جدا از هم نیستند.با پیدایش مکاتبی مانند لیبرالیسم و کمونیسم تغییراتی در فلسفه سیاسی به وجود آمده بهویژه با تألیف مؤلفههایی مانند اومانیسم و سکولاریسم این دیدگاهها مرزبندی جدیتری پیدا کرده است.
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: در بحث نسبت به دین و سیاست و دین و اخلاق سه نظریه تفکیکی، نظریه آمیختگی و انطباق و نظریه تعاملی مطرح شده است.
مظفر با اشاره به نظریه تفکیکی بیان کرد: در این حوزه گفته شده است که دین قدسی است و سیاست حوزه زمینی است که این دو با هم قابل جمع نیستند بنیانگذار این نظریه شیطانی معتقد بود باید اول از قانون استفاده کرد و اگر نشد از زور و قدرت و سپس از فریب و نیرنگ میتوان در سیاست استفاده کرد.
وی تصریح کرد: بنیانگذار این نظریه اعتقاد داشت یک شهریار باید دو چهره کاملا متفاوت داشته باشد و از طرفی خودش را یک انسان خوب نشان دهد و از سوی دیگر در مواقع لازم از نیرنگ استفاده کند.
دبیر کانون فرهنگیان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با توضیح این نظریه، آمیختگی و انطباق این نظریه را مورد تایید اسلام دانست و افزود: اسلام برای همه امور انسانها برنامه دارد و دین و سیاست دو مقوله جدا از هم نیستند.
مظفر بیان کرد: سیاست در اسلام الهام گرفته از دین است و سیاست همان دین است و دین همان سیاست است ضمن اینکه حوزه سیاست در حوزه احکام عملیه قرار میگیرد.
وی معنویتگرایی در سیاست را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: تمام کارهای ما در سیاست باید از مؤلفههای اسلامی و دینی باشد و باید رعایت تقوای الهی را در رفتارهای سیاسیمان داشته باشیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهاد با نفس بهویژه در امر سیاست یکی از مؤلفههای مهم به شمار میآید.
مظفر تصریح کرد: انطباق ارزشها با روشها یکی از مؤلفههای خاص اسلامی است و برای رسیدن به قدرت و مسئولیت و اهداف حتی مقدس نمیتوان به هر روشی دست زد و اسلام این را نمیپسندد.
وی افزود: سیاستورزی برای رسیدن به حاکمیت وسیلهای است برای خدمت و هدف اصلی نیست.در آموزههای اسلامی حق نداریم هر چه میدانیم بگوئیم و نیز حق نداریم آنچه نمیدانیم بیان کنیم.
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به حقالناس تاکید کرد: حقالناس فقط مسائل مادی نیست و مهمترین مسئله در حقالناس مسائل معنوی است که بهراحتی قابل جبران نیست و اگر آبروی کسی را ببریم و حیثیت کسی را لگدمال کنیم ممکن است جبران آن کار غیرممکن باشد.
وی ادامه داد: ما در سیاست مبتنی بر اسلام حق نداریم تهمت و افترا بزنیم و باید خدا را شاهد در کارهایمان بدانیم و برای پیروز شدن بر رقیب سیاسیمان متوسل به این امور نشویم.
مظفر افزود: در آموزههای اسلامی معیار حق با خود حق شناخته میشود نه با افراد و شخصیتها، شخصیتهای جامعه محترم هستند اما ما حق نداریم اگر کسی در تشکیلات ما است حق را بر مبنای آن فرد بدانیم و بگوییم آن کسی که با من است حق است و هر کسی با من نیست بدون حق است.
وی اظهار کرد: پرهیز از جنجال در برابر نقطهنظرهای مختلف در جامعه نیز باید در عرصه سیاستورزی رعایت شود.
انتهای پیام/70002/خ/د1000