اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد

اجرای طرح پزشک خانواده در لرستان نیازمند 343 پزشک است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در لرستان نیازمند 343 پزشک است اما این در حالی است که تاکنون 300 پزشک در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

اجرای طرح پزشک خانواده در لرستان نیازمند 343 پزشک است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امیدعلی پاپی در نشست استانی ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع در استان که در محل سالن جلسات علوم پزشکی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه سازمان‎های خدمات درمانی و بیمه‎گر با دانشگاه علوم پزشکی تعامل خوبی دارند، اظهار داشت: خوشبختانه کلیه روستاییان استان، بیمه و تحت پوشش طرح پزشک خانواده هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: تمام مراکز بهداشتی-درمانی روستایی دارای پزشک هستند و هیچ مرکزی در استان وجود ندارد که فاقد تیم سلامت و پزشک باشد.

پاپی تصریح کرد: اجرای پزشک خانواده شهری با هدف دسترسی بهتر مردم به خدمات درمانی و بهداشتی و رعایت عدالت در سلامت صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: با اجرای این طرح تغییر و تحول در شاخص‎های بهداشتی-درمانی ایجاد می‌شود و هم اکنون مقدمات و بستر لازم برای انجام این طرح مهیا شده است.

پاپی با بیان اینکه 95 درصد جمعیت استان سرشماری شده و در سامانه ایرانیان ثبت شده است، ادامه داد: 343 پزشک برای اجرای طرح و تحت پوشش قرار دادن جمعیت شهری نیاز است که تاکنون 300 پزشک معادل 78 درصد، ثبت نام و در شرف قرارداد هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده، مراکز بهداشتی و درمانی مدنظر به انواع تجهیزات مورد نیاز تجهیز شده‎اند و هر پزشک عمومی نیز موظف است که ماما و پرستار به کار گیرد. 

پاپی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده در حال حاضر در شهرستان‎های ازنا و الشتر شروع شده و کل شهرستان‎ها را همزمان و با فاصله خیلی کم پوشش خواهیم داد، گفت: منتظر بازدید کارشناسان از وزارت‎خانه بهداشت و درمان هستیم و هنگامی که اجازه ورود را به ما اعلام کنند، این طرح در شهرهای استان آغاز می‌شود.

پاپی تصریح کرد: برای اجرای پزشک خانواده در استان نیازمند فرهنگ‎سازی از سوی رسانه‎ها هستیم.

انتهای‌پیام/2304/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول