اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه جاری صورت می‌گیرد

راه‌اندازی چهارمین مرکز بهداشتی درمانی در مرودشت

خبرگزاری فارس: فرماندار مرودشت گفت: درمانگاه بهداشتی و درمانی شماره چهار این شهر در ماه جاری و به صورت موقت در یک مکان استیجاری راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی چهارمین مرکز بهداشتی درمانی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، یدالله حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه طرح پزشک خانواده شهری که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با راه‌اندازی این مرکز بهداشتی درمانی زمینه جذب تمام شهروندان مرودشتی در طرح پزشک خانواده فراهم می‌شود که امید است با رایزنی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک کلنگ آغاز به ساخت ساختمان آن به زمین زده شود.

حسینی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده یکی از طرح‌های راهبردی نظام در حوزه سلامت است بیان داشت: در صورت عدم همکاری و قصور بعضی از مجریان در اجرای این طرح خسارت جبران‌ناپذیری به حوزه سلامت و مردم وارد می‌شود، از این رو نسبت به رفع مشکلات و موانع این طرح لازم است از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود استفاده بهینه و مطلوب شود.

وی افزود: باید برای اجرای مطلوب این طرح هرگونه مانع و مشکل احتمالی را رفع کنیم و هرگز خودمان را حتی در موازات آن قرار ندهیم و در همین راستا لازم است تمام متولیان و مجریان طرح پزشک خانواده به این مهم به عنوان یک پروژه ملی سلامت‌محور توجه داشته باشند.

این مسئول با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی در مورد نحوه اجرا و مزیت‌های طرح پزشک خانواده بیان کرد: برای اجرای قطعی این طرح نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که این امر مستلزم اطلاع‌رسانی از طریق تریبون نماز جمعه، تهیه بروشور، نصب بنر، ارسال پیامک و...است.

در ادامه رئیس شبکه بهداشتی درمانی شهرستان مرودشت گفت: تاکنون 147 هزار نفر از جمعیت شهری این شهرستان که شامل شهر مرودشت و شهرهای سیدان، رامجرد، درودزن و کامفیروز است، در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 114 هزار و 500 نفر پزشک آنها مشخص شده و درحال دریافت خدمات هستند.

محمد کسایی افزود: هرچند که تاکنون 58 پزشک در این طرح همکاری می‌کنند و از این تعداد 28 پزشک تک‌شیفت و 19پزشک به صورت دو شیفت هستند، اما با این آمار ثبت‌نامی که هر روز نیز بر آن افزوده می‌شود هنوز هفت پزشک کمبود داریم.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول