اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خبر داد:

ورود 198 نوآموز به مدرسه استثنایی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: امسال سلامت 31 هزار و 248 نفر نوآموز گیلان مورد سنجش قرار گرفت که 198 نفر وارد مدرسه استثنایی استان شدند.

ورود 198 نوآموز به مدرسه استثنایی گیلان
اسماعیل بشارتی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نتایج اجرای طرح سنجش سلامت در گیلان اظهار داشت: از آغاز اجرای این طرح اول تیر تا پایان مهر امسال تعداد 31 هزار و 248 نوآموز سنجش سلامت شدند که از این افزاد 198 نفر وارد مدارس آموزش و پرورش استثنایی شده و زیرپوشش آموزش ویژه قرار می‌گیرند.
وی تعداد کل نوآموزانی که به مرحله تخصصی راه مراجعه کرده و مورد ارزیابی قرار گرفتند را 436 نفر عنوان کرد و افزود: 407 نوآموز نیز  نیازمند عینک و وسایل کمک بینایی بودند.
این مسئول با بیان اینکه یک نفر از نوآموزان به وسایل کمک بینایی نیاز داشتند، ادامه داد: چنین نوآموزانی می‌توانند در مدارس عادی با استفاده از حروف درشت خط و معلم کمکی تحصیل کنند.
وی با اشاره به اینکه تعداد 602 نوآموز مراجعه کننده در طرح سنجش سلامت به مرحله تخصصی بودند، خاطرنشان کرد: تعداد سه نفر از نوآموزان نیز نیازمند سمعک و معلم تلفیقی و کمکی در مدرسه عادی بودند و در این بخش کسی وارد مدارس استثنایی نشد.
به گفته بشارتی‌مقدم، تعداد یک‌هزار و 241 نوآموز مورد ارزیابی تخصصی قرار گرفتند که 754 نفر دارای هوش مرزی «دیرآموز» بودند و نیاز به خدمات ویژه در مدارس عادی دارند.
وی افزود: تعداد هشت نفر از نوآموزان نیز به صورت آزمایشی به مدارس استثنایی، 59 نفر آموزش‌پذیر تشخیص داده و به مدارس استثنایی وارد شدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با تصریح بر اینکه پنج نفر از نوآموزان نیاز به ارزیابی دوباره دارند، افزود: سال آینده این نوآموزان باید به این واحد مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد 415 نفر نوآموزان در سطح گروه همسن خود قرار دارند و وارد مدرسه عادی شدند ضمن اینکه در راستای اجرای طرح مذکور اختلال رفتاری «اوتیسم» در این آزمون مشاهده نشده است.
به گفته بشارتی‌مقدم، تعداد 392 نفر نوآموز نیز مورد ارزیابی تخصصی قرار گرفتند.
وی یادآور شد: نوآموزانی که به سازمان بهزیستی معرفی شدند و سال آینده مورد ارزیابی دوباره می‌گیرند افراد تربیت‌پذیری بوده که برای بهره‌برداری از خدمات بهزیستی به آن سازمان معرفی شدند و تا سال آینده آمادگی لازم را در انجام طرح سنجش داشته باشند و جادهی مناسب در نظام آموزشی این نوآموزان صورت گیرد.
این مسئول با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت در سال گذشته اذعان داشت: سال گذشته 29 هزار و 885 نفر نوآموز مورد ارزیابی بینایی قرار گرفتند که 329 نفر وارد مدارس استثنایی شدند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول