اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان:

نزاع امروز بر سر نوع اسلام است / اگر بی‌تفاوت باشید ابوموسی اشعری شده‌اید

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه بی‌تفاوتی برخی افراد در جریان‌های اجتماعی و سیاسی کشور را همان شیوه ابوموسی‌اشعری در زمان امیرالمومنین (ع) نامید.

نزاع امروز بر سر نوع اسلام است / اگر بی‌تفاوت باشید ابوموسی اشعری شده‌اید

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان صبح امروز در همایش معرفتی بصیرتی عاشوراییان که از سوی سپاه ناحیه آمل و هیئت رزمندگان این شهرستان برگزار شده بود با بیان اینکه نزاع‌های امروز بر سر نوع اسلام است، افزود: امروز دنیا برای این با اسلام می‌جنگد تا نوع اسلام آدم‌ها را تغییر دهد چون اگر در گذشته اسلام داشتن یا نداشتن مهم بود امروز به اینکه چگونه اسلامی داشته باشی مهم است.

وی بیان کرد: امروز کسی نمی‌تواند با اسلام ضدیت داشته باشد زیرا آنقدر عقلانیت در جوامع بشری رشد کرده است که قدر مفاهیم دینی را می‌داند.

پناهیان با اعلام اینکه تمدن‌های غربی به مرور زمان نواقص خود را نشان داده‌اند ادامه داد: لیبرالیسم و امثال آن امروز در دنیا حرفی برای گفتن ندارند و نگاه‌های اومانیستی حاشیه‌های مختلفی برای مردم آن کشورها ایجاد کرده‌اند و به همین دلیل همه متوجه شده‌اند که در مسئله‌ای اسلام حرفی برای گفتن دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر ما در درون کشور خودمان به منازعات پایان دهیم قدرت جهان اسلام در دنیا رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی گفت: اگر در گذشته نزاع میان مؤمنان و کافران بود، ولی امروز طرفین درگیر در کشور همه دین را قبول دارند و مؤمنانه حرف می‌زنند اما باید دید کدام دین و کدام ایمان مدنظر آنها است و با چه اولویت‌هایی دین‌دار می‌کنند.

پناهیان با بیان اینکه اگر امروز بخواهیم اوضاع کشور را رصد کنیم باید ببینیم درگیری‌ها در بین کدام گروه‌ها است، افزود: از این به بعد نباید دنبال کفر بگردیم بلکه باید به دنبال خالص‌سازی ایمان باشیم.

وی با اشاره به تکثر گروه‌های دیگر با امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: امروز نباید ابوموسی اشعری گونه اعتبار جمع کنیم چون این اعتبار نه تنها ماندگار نیست بلکه انسان را به قعر جهنم سوق می‌دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: یکی از دلایلی که باعث شد در زمان امام علی(ع) مردم ابوموسی اشعری را به حکمیت بپذیرند سکوت وی در قبال جریان‌های سیاسی بود، اما بعدها نشان داد که ماهیت اصلی وی چه بوده است.

انتهای ‌پیام/86011/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول