اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام پناهیان:

ملت ایران تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را تشخیص می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امام (ره) در مقابل اسلام ناب به تعریف اسلام آمریکایی پرداختند و ملت ما به راحتی می‌تواند اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی تشخیص دهد.

ملت ایران تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را تشخیص می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابلسر، مراسم سوگواری دهه دوم محرم صبح امروز با حضور جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه مازندران و با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مسجد امام صادق (ع) دانشگاه مازندران برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در این مراسم با اشاره به لزوم تولید ادبیات ارزشی، دینی و علمی در مقابله با ادبیات مستکبران و دشمنان پرداخت و بیان داشت: امام (ره) در مقابل اسلام ناب به تعریف اسلام آمریکایی پرداختند که در عصر حاضر وجوه بین‌المللی این تعریف در حال نشان دادن خود است و ملت ما که این تعریف را سال‌ها قبل توسط امام خود دریافت کرده بود به راحتی می‌تواند اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی تشخیص دهد.

وی در ادامه به عنوان مثال از تولید ادبیات ارزشی توسط مقام معظم رهبری افزود: در ایام اصلاحات کسانی بودند که می‌گفتند خشونت برخلاف دین و قانون است و بعضی‌ها هم می‌گفتند خشونت در جاهایی لازم است که مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه فرمودند: «جایی که قانون مشخص کرده خشونت اعمال شود این خشونت قانونی است».

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تاکید بر لزوم تجهیز به علم و دانش در عصر کنونی اظهار داشت: برای عبور از پیچ تاریخی و رسیدن به عمق معارف نیاز به تولید ادبیات داریم و اگر تا به حال می‌گفتیم بیایید به سوی ارزش‌ها، ایمان و معنویت گام برداریم اکنون باید سراغ علم و عقلانیت رفت چون لازمه حرکت ما مقدمه‌سازی برای ظهور و پی‌ریزی حکومت اسلامی و فروپاشی تمدن پوشالی غرب و مجهز شدن به علم در سایه عقلانیت و تفکر است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مردم در زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) عنوان داشت: امام زمان (عج) ایمان مردم را با استدلال‌های علمی و دلایل عقلی تقویت می‌کند، منافقان و منکران، قدرت و قوه استدلال عقلی و علمی برای توسعه عقاید و افکارشان را از دست می‌دهند.

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود به نتیجه کسب علوم و معرفت در افراد اشاره کرد و افزود: علم و دانش روح انسان را لطیف و در برابر حقیقت تسلیم می‌کند و به آدمی می‌فهماند که نظام هستی بر اساس پایه‌های علمی مستحکمی از جانب خداوند سبحان بنا شده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: روضه و اشک برای ائمه (ع) به ویژه امام حسین (ع) دارای فوائد و آثار زیادی است که از طریق علم قابل اثبات است.

انتهای پیام/86025/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول