اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی:

حفظ محیط اسلامی دغدغه رهبری است

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه رهبری و مراجع عظام تقلید حفظ محیط اسلامی است، گفت: با راه‌اندازی فرهنگ تذکر لسانی در جامعه باید محیط سالم فرهنگی را فراهم کرد.

حفظ محیط اسلامی دغدغه رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی عصر سه‌شنبه در جمع هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به عملکرد مطلوب این دانشگاه در عرصه‌های علمی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم باید الگو در جامعه باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه تصریح کرد: در مسیر رشد مشکلاتی وجود دارد، اما اگر مانند امام حسین (ع) اهل استقامت باشیم، مشکلات لاینحلی باقی نمی‌ماند.

مردم به دانشگاه‌های قم اعتماد دارند

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهانی بودن قم اظهار کرد: مردم به محیط قم ایمان دارند و هنگامی که فرزندان آنها در دانشگاه‌های این شهر مقدس قبول می‌شوند، اطمینان خاطر دارند که دانشجوی آنها در محیطی به تحصیل علم می‌پردازد که از لحاظ علمی، فرهنگی و مذهبی مطلوب است.

مهم‌ترین دغدغه رهبری و مراجع حفظ محیط اسلامی است

آشتیانی با اشاره به موقعیت فرهنگی جامعه تصریح کرد: با راه‌اندازی فرهنگ تذکر لسانی در جامعه باید محیط سالم فرهنگی را فراهم کرد.

وی مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید را حفظ محیط اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه افراد به دنبال احیای امر به معروف و نهی از منکر باشند و نسبت به اصلاح جامعه دغدغه داشته باشند، خداوند متعال به آنان عنایت داشته و آنها را حفظ می‌کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با تاکید بر اینکه بسیاری از تمدن‌ها در اثر گسترش فساد به انحطاط کشیده شده‌اند، تصریح کرد: باید عده‌ای در جامعه به پا خیزند و به دنبال اصلاح جامعه باشند زیرا اگر گروه مصلح بی‌تفاوت باشند دیگر آن جامعه صلاحیت بقا و ادامه زندگی را ندارد.

انتقاد از برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی

حجت‌الاسلام محمد رحیمیان رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحد قم نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: سعی و کوشش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم حرکت در مسیر فرهنگ اسلامی و سلامت محیط دانشگاه است.

وی ادامه داد: در قم 33 مرکز آموزش عالی با 60 هزار دانشجو وجود دارد که متاسفانه برخی از دانشگاه‌های غیر انتفاعی به علت کمبود امکانات و نیروی انسانی امکان رعایت محیط فرهنگی با توجه به شرایط خاص قم را ندارند.

 

همچنین گفتنی است در ادامه غلامعلی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گزارشی از عملکرد شش ماهه تصدی خود به عنوان رئیس دانشگاه آزاد قم ارائه کرد و خواستار همکاری همه نهادها و ارگان‌های دولتی استان در مسیر پیشرفت علمی آموزشی، پژوهشی و عمرانی واحد قم شد.

انتهای پیام/78008/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول