رحمت الله صفری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون 12 نمایشگاه تخصصی در استان برگزار شده است.
این مسئول عنوان کرد: برگزاری نمایشگاههای تخصصی در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.
صفری با اشاره به نمایشگاههای برگزار شده در این استان، گفت: نمایشگاههای لوازم خانگی، مبلمان، خودروهای کلاسیک، کشاورزی و صنایع دستی از جمله نمایشگاههای برگزار شده است.
معاون بازرگانی خارجی سازمان، صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری نمایشگاههای تخصصی را بازاریابی داخلی و صادراتی دانست و گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه توسعه و گسترش صنعت، بازاریابی داخلی و صادراتی و عرضه آخرین دستاوردها به بازدید کنندگان است.
وی با اشاره به ضرروت برگزاری نمایشگاه و اهمیت شرکت در آن، خاطرنشان کرد: در تعریفی گویا و کوتاه، نمایشگاه را میتوان تبلیغ زنده نامید، چرا که در نمایشگاه عواملی چون تولیدکننده، توزیع کننده، مصرف کننده و کالا یا خدمات در یک زمان و مکان مناسب گردهم میآید.
این مسئول ادامه داد: نمایشگاه مکانی برای به نمایش گذاردن توانمندیها و پیشرفتهای یک منطقه یا کشور در زمینههای گوناگون است، همچنین برگزاری نمایشگاه موجب افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدیدکنندگان میشود.
صفری اذعان داشت: در جهان امروز به طور کلی نمایشگاهها صرفاً به خاطر اهداف تجاری برگزار نمیشود، به همین دلیل میزان موفقیت یک نمایشگاه صرفاً به خاطر اهداف تجاری نیست، زیرا دستاوردهای یک نمایشگاه وسیعتر و گستردهتر است از مبادلات تجاری که در جریان دایر بودن نمایشگاه، میان تجار و غرفه داران صورت میپذیرد.
انتهای پیام/68001/ن/پ3003