اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زیست فناوری کشور:

تمام فناوری‌های آینده از دل دریا بـیرون می‌آید

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زیست فناوری کشور گفت: تمـام فـناوری‌های آینـده از دل دریـا بـیرون مـی‌آید لذا دریاها به عنوان غنی‌ترین منابع انرژی باید در ایران مورد توجه پژوهشگران و محققان علوم دریایی قرار گیرد.

تمام فناوری‌های آینده از دل دریا بـیرون می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، دومین همایش ملی علوم زیستی دریای مکران عصر امروز با حضور پژوهشگران و محققان برتر کشور به میزبانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در محل تالار وحدت این دانشگاه آغاز به‌کار کرد.

عباس صاحب قدمی لطفی در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی علوم زیستی دریای مکران در جمع پژوهشگران و محققان برجسته کشوری اظهار داشت: بهترین منابع در دنیا در دریاها قرار دارند و این مهم به‌گونه‌ای است که بررسی‌ها نشان می‌دهد وسعت این منابع از منابع موجود در خشکی نیز بیشتر و قابل بهره‌برداری‌تر است.

وی افزود: درمان‌ها و داروهای جدیدی که از دریا به دست آمده علاوه بر ضد سرطان بودن فاقد عوارضی همانند داروهای شیمیایی هستند و این مهم انقلابی در صنعت داروسازی ایجاد کرده و در آینده نزدیک با این شتاب تحقیقاتی، بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج با کمترین هزینه در زمان‌های کم درمان پایه‌ای می‌شوند.

رئیس ستاد زیست فناوری کشور با اشاره به اینکه در آینده تمام فناوری‌ها از دل دریاها بیرون خواهد آمد بیان داشت: دریاها به عنوان غنی‌ترین منابع انرژی، زیست فناوری و شیلاتی باید در ایران مورد توجه پژوهشگران و محققان علوم دریایی قرار گیرد و در صورت سهل‌انگاری در پرداختن به این منابع، به طور حتم در آینده حرفی برای گفتن در علوم دریایی و صنایع پر تعداد وابسته نخواهیم داشت.

صاحب قدمی لطفی تصریح کرد: عـقب ماندن در استخراج منابع مختلف دریایی می‌تواند بسیاری از فرصت‌هایی که با برنامه‌ریزی دقیق آنها را به اصلی‌ترین منابع مالی کشور تبـدیل کرد را از دست داده و در این عرصه که زمان حرف اول را می‌زند، تأمل مساوی است با عقب‌ماندگی از سایر کشورهایی که در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در طرح‌های تحقیقاتی دریایی صورت داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در ایران روحیه کارهای گروهی وجود ندارد افزود: در دنیا بجای موازی کاری و پرداختن به کارهای موازی، سعی شده به صورت تیمی بر ایده‌های با قابلیت کاربردی سرمایه‌گذاری شود که این مهم در کشور ما برعکس بوده و هزینه‌های زیادی صرف پروژه‌های معمولا غیر کاربردی و انفرادی می‌شود که تجربه نشان داده این راه، به جز هدر رفت نیرو و سرمایه، نتیجه دیگری برای جامعه علمی و پژوهشی ایران نداشته است.

دومین همایش ملی علوم زیستی دریای مکران از امروز به مدت دو روز با ارائه 101 مقاله در قالب 53 سخنرانی و 48 پوستر به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/75002/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول