اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خراسان‌رضوی خبر داد

لزوم اخذ گواهی تائید صلاحیت ایمنی برای پیمانکاران

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: اخذ گواهی تائید صلاحیت ایمنی برای پیمانکاران الزامی است.

لزوم اخذ گواهی تائید صلاحیت ایمنی برای پیمانکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر لبافی عصر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: تمام پیمانکاران خراسان‌رضوی حقیقی و حقوقی که قصد فعالیت در زمینه عمرانی، خدماتی، پشتیبانی و فنی را دارند، باید پیش از عقد قرارداد پیمانکاری با دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی، غیردولتی و اشخاص حقیقی، نسبت به اخذ گواهی تایید صلاحیت ایمنی از اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اقدام کنند.

وی بیان داشت: با عنایت به تدوین «آئین‌نامه ایمنی در امور پیمانکاری» توسط شورای‌ عالی حفاظت فنی و تصویب آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اداره‌کل به منظور صیانت از نیروی کار در برابر بیماری‌های شغلی و حوادث ناشی از کار و در اجرای دستورالعمل تبصره 2 آئین‌نامه مذکور نسبت به تشکیل کمیته تشخیص صلاحیت ایمنی در استان اقدام کرده است.

وی افزود: با اجرای دستورالعمل تائید صلاحیت ایمنی در امور پیمانکاری تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که به‌عنوان پیمانکار مشغول فعالیت هستند، باید قبل از عقد هرگونه قرارداد پیمانکاری گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی را دریافت کنند.

لبافی عنوان کرد: در صورت عدم احراز صلاحیت لازم در زمینه ایمنی، هیچ شخصی اعم از حقیقی و حقوقی مجاز به ادامه فعالیت نخواهد بود.

وی بیان کرد: شرکت‌های پیمانکاری و پیمانکاران حقیقی باید به منظور ادامه فعالیت برای اخذ گواهی تائید صلاحیت ایمنی با ارائه گواهی تائید صلاحیت پیمانکاری خود از مراجع ذی‌صلاح به همراه مدارک مربوط به سوابق کاری، لیست قراردادهای منعقد شده در سال جاری، گواهینامه دوره‌های آموزشی گذرانده شده مربوط به ایمنی و اطلاعات مربوط به کارگران تحت پوشش، به کانون انجمن‌های صنفی مهندسان ایمنی و بهداشت صنعتی خراسان‌رضوی مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی خواست از انعقاد قرارداد پیمانکاری و واگذاری امور به پیمانکاران فاقد صلاحیت ایمنی خودداری کنند.

انتهای پیام/70019/ق/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول