اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظام‌های بهره‌برداری تعاون روستایی:

صدور مجوز برای شرکت‌های تعاونی کشاورزی در گرو مطالعات است

خبرگزاری فارس: معاون دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد: مبنای صدور مجوز برای تاسیس شرکت‌های تعاونی تولید، سهامی و زراعی در استان‌ها انجام مطالعات فاز شناختی در مزارع است.

صدور مجوز برای شرکت‌های تعاونی کشاورزی در گرو مطالعات است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی، سیامک جلیلوند در جمع مدیران عامل شرکت‌های تعاونی تولید، سهامی و زراعی استان گفت: به طور حتم بدون اجرای این مطالعات مجوزی از سوی این سازمان صادر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: کمبود آب در بخش کشاورزی، رشد شهرها و جمعیت، افزایش قیمت نهاده‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی، حذف یارانه‌ها، اقتصادی نبودن تولید در اراضی کوچک و عدم مدیریت کارآمد در واحدهای کشاورزی خرده دهقانی ضرورت تشکیل نظام‌های بهره‌برداری مناسب برای یکپارچه‌سازی اراضی و یکجا کشتی را بیش از پیش افزایش داده است.

جلیلوند با اشاره به اینکه تشکیل شرکت‌های تعاونی تولید، سهامی و زراعی و کشت و صنعت از جمله این نظام‌های بهره‌برداری در بخش کشاورزی هستند، اظهار کرد: با تشکیل این شرکت‌ها و اجرای فعالیت‌های کشاورزی در قالب پروژه‌های آب و خاک، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید، استفاده مناسب از کود و سم در مزارع، کشاورزی سنتی و معیشتی به سوی کشاورزی صنعتی بر مبنای مدیریت واحد متمرکز سوق می‌یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه این شرکت‌ها در تمامی استان‌ها تشکیل شده‌اند در حالی که شماری از آنان غیر فعال هستند، تاکید کرد: از این پس صدور مجوز برای تاسیس شرکت‌های تعاونی تولید، سهامی و زراعی در استان‌ها بر مبنای انجام مطالعات فاز شناختی در اراضی کشاورزی خواهد بود.

جلیلوند همچنین با اشاره به اینکه روند تولید، وضعیت آب و هوا و میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی در حال تغییر است، اظهار داشت: بهره‌برداران و مدیران عامل شرکت‌ها نیز ‌باید نسبت به استفاده از بذرهای مقاوم به کم‌آبی همچنین احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیران عامل این شرکت‌ها در سطح کشور می‌توانند طرح احداث این مجتمع‌های گلخانه‌ای را به سازمان تعاون روستایی استان خود ارائه دهند تا نسبت به اعطای تسهیلات به آنان اقدام شود.

معاون دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور یادآور شد: مدیران عامل این شرکت‌ها در خراسان شمالی نیز می‌توانند برای اخذ تسهیلات به منظور احداث این مجتمع‌ها از محل تخصیص اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان اقدام کنند.

انتهای پیام/63002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول