اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری:

مبنای حمایت از تعاونی‌های کشاورزی تبعیت از اساسنامه جدید است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی تاکید کرد: مبنای حمایت وزارت جهاد کشاورزی از این شرکت‌ها تبعیت از اساسنامه جدید است.

مبنای حمایت از تعاونی‌های کشاورزی تبعیت از اساسنامه جدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی، حسین مهدی‌دوست در جمع مدیران عامل شرکت‌های تعاونی تولید، سهامی و زراعی استان، اجرای پروژه‌های تجمیع، تسطیح، یکپارچه‌سازی، تأمین و تجهیز سیستم‌های مکانیزه در اراضی کشاورزی را از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار وزارتخانه برای شرکت‌های تعاونی تولید، سهامی و زراعی در اراضی تحت مدیریت آنان در سطح کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها تاکنون مبتنی بر اساسنامه قبلی عمل می‌کرده‌اند، گفت: با تدوین، تصویب و ابلاغ اساسنامه جدید برای این شرکت‌ها، مدیران عامل آنها ملزم هستند که این اساسنامه را در مجامع خود به تصویب برسانند تا از حمایت‌های تسهیلاتی وزارتخانه در راستای اجرای پروژه‌های آب و خاک در مزارع تحت مدیریت خود بهره‌مند شوند.

مهدی‌دوست به ضرورت شفاف‌سازی حساب‌های مالی این شرکت‌ها نیز اشاره کرد و افزود: سال جاری حسابرسی 955 شرکت تعاونی تولید در کشور به اتحادیه مرکزی تعاونی تولید واگذار شد که حسابرسی 605 شرکت به پایان رسیده است.

وی اظهار کرد: در سال آتی نیز مقرر شده تا حسابرسی مالی تمامی شرکت‌های تعاونی تولید، سهامی و زراعی در استان‌ها از سوی حسابرسان سازمان‌های تعاون روستایی استان‌ها انجام شود.

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور تاکید کرد: مدیران عامل شرکت‌ها باید نسبت به شفاف‌سازی حساب‌های مالی شرکت‌های خود اقدام کنند و شرکت‌هایی که فاقد حسابرس هستند از سازمان تعاون روستایی استان برای حسابرسی مالی شرکت خود درخواست همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول