اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت ورزش همگانی مازندران:

مانع حضور ورزشکاران همگانی در پارک می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت ورزش همگانی مازندران بیان داشت: با توجه به حضور بخش خصوصی برای نگهداری از پارک در حال حاضر حضور ورزشکاران در این پارک ملزم به پرداخت هزینه شده است.

مانع حضور ورزشکاران همگانی در پارک می‌شوند

حسین طبری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری در مورد وضعیت ورزش همگانی در مازندران اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون روند فعالیت ورزش همگانی در مازندران چند برابر شد.

وی به برگزاری چند همایش پیاده‌روی در مازندران اشاره و تصریح کرد: برگزاری لیگ پینت بال، پیگیری مسابقات ماهی‌گیری و برگزاری کلاس‌های یوگا و ورزش صبحگاهی از اقداماتی است که در این هیئت پیگیری می‌شود.

محدودیت‌ برای ورزشکاران در پارک شهید زارع ساری

این مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که در حوزه ورزش صبحگاهی چه اقداماتی انجام شد، یادآور شد: در حال حاضر ورزش صبحگاهی در برخی شهرهای مازندران برگزار می‌شود و در مرکز استان در پاک قائم و صفرآباد ورزش صبحگاهی به صورت روتین پیگیری می‌شود.

دبیر هیئت ورزش همگانی مازندران از محدودیت‌های ایجاد شده برای ورزشکاران این رشته در پارک شهید زارع ساری انتقاد کرد و بیان داشت: با توجه به حضور بخش خصوصی برای نگهداری از پارک در حال حاضر حضور ورزشکاران در این پارک ملزم به پرداخت هزینه شد و بخش خصوصی به ورزشکاران مشتاق این رشته اجازه ورود مجانی را نمی‌دهد.

کمبود بودجه در بخش ورزش همگانی

وی اضافه کرد: برای توسعه ورزش نیاز است در مورد حضور ورزشکاران که مشتاق ورزش در ساعت‌های اولیه صبح هستند اقداماتی انجام شود.

این مسئول ورزشی در مازندران با انتقاد از کمبود بودجه در بخش ورزش همگانی بیان داشت: امکانات ورزشی و فضای سبز در سطح پارک‌های استان بسیار محدود است.

طبری درباره کم‌تحرکی مردم مازندران که این موضوع مورد انتقاد مسئولان علوم پزشکی مازندران نیز هست بیان داشت: مسئولان ورزش همگانی در حوزه فعالیتشان اقدامات مؤثری داشتند ولی معضل جدی ما نبود امکانات و تامین بودجه است.

توان ما برای توسعه ورزش همگانی در اختیار قرار دادن مربی است

وی میزان بودجه اختصاص داده شده به هیئت‌های ورزشی مازندران طی 8 ماهه سال جاری را حدود 110 میلیون برای 47 هیئت ورزشی عنوان کرد و بیان داشت: سهم ورزش همگانی حدود 10 میلیون تومان است که با این اعتبار اختصاص داده شده برای پرداخت حقوق پرسنل نیز دچار مشکل هستیم که برای تامین بخشی از هزینه‌ها رئیس هیئت مبالغی را پرداخته است.

این مسئول در ادامه از آمادگی هیئت ورزش همگانی برای در اختیار قرار دادن مربی و سیستم صوتی در سطح پارک‌های استان خبر داد و گفت: توان ما برای توسعه ورزش همگانی در سطح مردم در اختیار قرار دادن مربی است.

مازندران در فضای سبز دچار مشکل است

طبری با اعلام اینکه در توسعه ورزش در بین مردم وظیفه داریم و کاستی‌ها را می‌پذیریم ولی این ضعف‌ها و کاستی‌ها تنها متوجه ورزش همگانی در مازندران نیست، گفت: مازندران با وجود داشتن مواهب طبیعی و خدادادی در فضای سبز دچار مشکل است.

وی تاکید کرد: بسترسازی برای توسعه ورزش همگانی انجام شود هیئت ورزش همگانی برای توسعه ورزش در سطح استان آماده انجام وظیفه قانونیش هست.

این مسئول در پایان از برگزاری سمینار نقش یوگا در سلامتی انسان در دهه فجر امسال خبر داد.

انتهای پیام/86004/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول