اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم:

ورزش‌های همگانی قم در عرصه قهرمانی افتخارآفرین می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم گفت: بسیاری از رشته‌هایی که به عنوان ورزش‌های زیرمجموعه این هیئت جنبه همگانی دارند، اکنون در عرصه قهرمانی برای ورزش قم افتخارآفرینی می‌کنند.

ورزش‌های همگانی قم در عرصه قهرمانی افتخارآفرین می‌شوند

علیرضا ساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: رشته‌هایی مانند طناب کشی، دارت و فوتبال دستی به عنوان ورزش‌های همگانی محسوب می‌شوند، اما اکنون ورزشکاران این رشته در عرصه قهرمانی وارد شده و موفقیت‌های ارزنده‌ای کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه فوتبال دستی به تازگی وارد رشته‌های قهرمانی شده است، اضافه کرد: قم در رشته طناب‌کشی در چند سال اخیر همواره در هر دو بخش مردان و بانوان قهرمان یا نایب قهرمان کشور بوده و در رشته دارت نیز هم اکنون رتبه برتر کشور را در اختیار دارد.

دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم در ادامه از فعالیت چندین رشته دیگر زیر مجموعه این هیئت در عرصه ورزش قهرمانی خبر داد و بیان داشت: بیس بال، سافت بال، کریکت، راگبی، فلوربال و چند رشته دیگر نیز هم اکنون در ورزش قهرمانی فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به اهتمام این هیئت در توسعه ورزش همگانی بیان داشت: توسعه ورزش‌های همگانی در رشته‌های مختلف، مبنا و مبدأ پرورش استعدادهای ناب در عرصه ورزش قهرمانی و کسب افتخارات مختلف محسوب می‌شود.

ساری خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر ورزش به عنوان یک امر حیاتی و یکی از عرصه مهم اجتماعی، مورد توجه خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم قرار گرفته به طوری که نهادینه شدن این امر به همگانی شدن ورزش نیز کمک موثری کرده است.

وی یکی از اهداف مهم ورزش کشور را توسعه ورزش همگانی و توجه به اخلاق و معنویت در ورزش عنوان کرد و بیان داشت: اگر امروز برخی کشورهای توسعه ‌یافته در تمام زمینه‌ها به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند در سایه توسعه ورزش آن هم در رشته‌های همگانی بوده است. 

دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم افزود: در استان قم نیز توسعه ورزش در رشته‌های همگانی نظیر دوچرخه ‌سواری، پیاده ‌روی خانوادگی، دوی همگانی و سایر ورزش‌های بومی و محلی با استقبال خوبی مواجه شده است و این توسعه، زمینه مدال‌آوری ورزشکاران ما را در ورزش قهرمانی نیز موجب شده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج عنوان داشت: برنامه‌های مختلفی به این مناسبت‌ها برگزار می‌شود که این حرکت سبب شده است ورزش به عنوان یک سرگرمی مفرح و پرتحرک در بین جوانان، نوجوانان و سایر گروه‌های سنی نهادینه شود.

ساری ابراز داشت: ورزش یک علم و دامنه آن بخش همگانی است و باید توجه خود را به این سمت بیشتر کنیم تا بتوانیم استعدادهای توانایی را در ورزش کشف کنیم ضمن اینکه در بخش دیگر توسعه ورزش، باید در کنار مسائل ورزشی موضوع فرهنگی را نیز مد‌نظر بگیریم تا رشد و پیشرفت بیشتری را در بخش ورزش شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها و مطبوعات باید توجه خود را به ورزش بیشتر کنند تا بتوانیم استعدادهای ورزش را کشف کرده و جامعه ورزشی موفقی داشته باشیم، زیرا علت پیشرفت نکردن در برخی رشته‌ها توجه نداشتن به چنین امری است.

انتهای پیام/78002/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول