اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته استعدادیابی هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی تاکید کرد

ضرورت برگزاری همایش‌های تخصصی در حوزه ورزش‌های همگانی

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته استعدادیابی هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی گفت: ترویج و توسعه ورزش‌های همگانی در استان نیازمند برگزاری همایش‌های علمی و تخصصی است.

ضرورت برگزاری همایش‌های تخصصی در حوزه ورزش‌های همگانی

پوپک سودمند، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه برگزاری همایش علمی و تخصصی در راستای آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم با ورزش‌های همگانی یکی از ضرورت‌های ترویج و توسعه ورزش‌های همگانی در استان است، اظهار داشت: به دلیل اینکه تأمین هزینه برگزاری همایش‌هایی که بار علمی و تخصصی کافی داشته باشند از توان مالی هیئت استان خارج است، بنابراین لازم است دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌های جمعی نیز به نوبه خود در این عرصه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری هیئت ورزش‌های همگانی در استان بر مبنای عمومی و همگانی کردن ورزش در بین خانواده‌ها طراحی شده است، گفت: بسیاری از افراد بر این باورند که ورزش کردن صرفا باید در مکان‌های خاص ورزشی و با صرف هزینه‌های هنگفت انجام شود.

مدرس انجمن آمادگی جسمانی کشور ادامه داد: تلاش داریم با برگزاری همایش‌های خانوادگی، خانواده‌ها را به سمت ورزش‌های عمومی و همگانی سوق دهیم که البته جایگاه رسانه‌های جمعی اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب بدون شک در فرهنگ‌سازی این امر به دلیل ارتباط با افکار عمومی بی‌بدیل و موثر است.

سودمند، در تشریح فعالیت‌های کمیته استعدادیابی ورزش‌های همگانی خاطرنشان کرد: در حیطه ورزش‌های همگانی کمیته اجرایی استان با برگزاری دوره‌های مربیگری و مسابقات مختلف، افرادی را که در سطح استان مستعد هستند شناسایی کرده و در قالب تیم‌های ورزشی در رشته‌های مختلف معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از حیطه‌های کاری این کمیته مدارس تربیت بدنی سطح استان است، افزود: این کمیته در سطح مدارس نیز دانش آموزانی که دارای استعداد هستند شناسایی کرده و برای ورزش قهرمانی استانی به هیئت‌های مختلف ورزشی معرفی می‌کند.

سودمند یادآور شد: اخیرا چهار نفر از دانش‌آموزان دبیرستان تربیت بدنی استان برای شرکت در مسابقات دو و میدانی در بخش کشوری معرفی شدند و در این مسابقات توانستند مقام‌های 10 نفر برتر را به خود اختصاص دهند و همین امر حاکی از این مطلب است که ظرفیت‌های خوبی برای ورزش‌های همگانی در سطح مدارس وجود دارد که باید پرورش داده شوند.

وی وجود مدارس تربیت بدنی استان هم در بخش دختران و پسران را از ظرفیت‌های مناسب برای توسعه ورزش قهرمانی و معرفی استعدادهای برتر ورزشی برای درخشش در مسابقات کشوری و برون مرزی دانست.

سودمند همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های تخصصی مربیگری ورزش‌های همگانی در رشته‌های مختلف با حضور اساتید برتر اشاره کرد و اظهار داشت: هیئت ورزش‌های همگانی استان در سال جاری در راستای استعدادیابی اقدام به برگزاری دو دوره تخصصی مربیگری در رشته‌های آمادگی جسمانی و ایروبیک کرده است که از این دوره‌ها 30 نفر در مجموع به عنوان ورزشکار و مربی برای ارتقاء سطح معرفی شدند.

مسئول کمیته استعدادیابی هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی، همچنین خاطرنشان کرد: این کمیته در بخش دانشجویی نیز فعالیت‌های مطلوبی دارد و از ظرفیت دانشگاه‌ها برای شناسایی استعدادهای برتر در حوزه ورزش‌های همگانی استفاده می‌کند.

سودمند، با اشاره به اینکه در همین راستا تاکنون دانشجویان برای حضور در رشته‌های کبدی، آمادگی جسمانی و ایروبیک معرفی شدند، تصریح کرد: در ماه‌های گذشته نیز دو نفر از دانشجویان برای حضور در رشته ماهی‌گیری معرفی شده و در حال حاضر با هیئت استان همکاری دارند.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول