اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

استخدام 241 معلول در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با همراهی دستگاه‌های اجرایی تاکنون 241 معلول از محل سهمیه سه درصدی جذب بازار کار شدند.

استخدام 241 معلول در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ما امیدواریم تمام دستگاه‌های اجرایی در استخدامی‌های خود سهمیه سه درصدی را رعایت کنند که خود اداره کل بهزیستی استان نیز از همین محل 18 نفر را جذب کرده است.

وی با بیان اینکه اکثر دستگاه‌های دولتی همراهی خوبی را در رعایت سهمیه سه درصدی داشتند، تصریح کرد: در این ارتباط به غیر از آموزش و پرورش که در جذب سهمیه سه درصدی معلولان با نارسایی‌هایی روبه‌رو هستند بقیه دستگاه‌های اجرایی مصمم هستند تا در این زمینه اقدامات فراگیری را انجام دهند.

احمدیان با بیان اینکه 16 هزار نفر از خدمات توانبخشی بهزیستی بهره‌مند هستند، خاطر نشان کرد: حدود 23 هزار نفر در این زمینه شناسایی شدند که جمعی از آنها از خدمات بهزیستی بهره‌مند نیستند که امیدواریم در این زمینه امکانی فراهم آید تا آنها نیز بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

این مسئول با بیان اینکه 13 آذر به عنوان روز جهانی معلولان در حقیقت روز تجلی اراده‌های بزرگ زنان و مردان معلول است، خاطر نشان کرد: این نامگذاری فرصتی است تا همه مسئولان مشکلات و نارسایی‌های معلولان را به خوبی درک کنند و در جهت حل آنها گام بردارند.

وی با اشاره به شعار روز جهانی معلولان «رفع موانع موجود برای جامعه‌ای در دسترس و تمام شمول» اضافه کرد: ارزش انسان‌ها در حقیقت به روح متعالی آنها است و هیچکس حق ندارد با نگاه ظاهری و نگرش به جسم و اندام انسان آنها را مورد توجه و یا بی‌حرمتی قرار دهد چرا که بسیاری از انسان‌های معلول جسمی از توانمندی‌های شایسته‌ای در حوزه‌های ورزشی، شعرخوانی، مداحی، هنرمندی و نویسندگی برخوردار هستند که شاید هیچ انسان سالم جسمی نتواند این ظرفیت را به نمایش بگذارد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: ساختار بهزیستی تلاش برای توانمندسازی معلولان است که هر چه بیشتر بتوان این توانمندی‌ها را به منصه ظهور رساند که در این باب خود معلول و اعضای خانواده او باید تلاشی گسترده و فراگیر داشته باشند.

احمدیان ادامه داد: برای معلولان زیر پوشش توانبخشی بهزیستی حمایت‌های بیمه‌ای، آموزشی، تحصیلی، خدماتی ارایه می‌شود که در این زمینه نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها در این باب هستیم.

در این مراسم که جمعی از فرمانداران و مسئولان نیز حضور داشتند، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در زمینه مسکن معلولان گفت: 837 واحد مسکن برای معلولان زیر پوشش بهزیستی تحویل داده شده که رقمی در حدود سه میلیون یارانه از طرف وزارت راه و شهرسازی به معلولان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز همچنین همزمان با سوم دسامبر روز جهانی معلولان برنامه‌های گرامیداشتی در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار شد و از معلولان موفق تجلیل شد.

در مراسمی که در شهرهای گرمی، بیله‌سوار و خلخال برگزار شد، از معلولان موفق ورزشی، علمی و فرهنگی تجلیل شد و در مشگین‌شهر نیز اعلام شد بیش از یک‌هزار و 200 معلول از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی بهره‌مند هستند به طوریکه در این شهرستان 360 معلول نیز عضو انجمن معلولان هستند.

انتهای پیام/62006/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول