اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح شبنم در آذربایجان غربی خبر داد

25 هزار و 80 هزار کالا در آذربایجان‌غربی برچسب شبنم خورد

خبرگزاری فارس: مجری طرح شبنم در آذربایجان غربی گفت: 25 هزار و 80 هزار کالا از ابتدای اجرای طرح شبنم تاکنون در این استان برچسب شبنم خوردند.

25 هزار و 80 هزار کالا در آذربایجان‌غربی برچسب شبنم خورد

افشین نوبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اجرای مرحله دوم طرح شبنم همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات 80 هزار کالا دریافت و برچسب کالا گرفته‌اند، تصریح کرد: از این تعداد 25 هزار متقاضی برچسب کالا دریافت کرده‌اند و به تدریج با هماهنگی‌های انجام شده نصابان برچسب به محل مورد تقاضا مراجعه می‌کنند و پس از نصب برچسب کالاها، کارشناسان مربوطه کد کالا را تایید و وارد سیستم می‌کنند.

مجری طرح شبنم در آذربایجان غربی از وجود هشت نمایندگی فعال اجرای مرحله دوم طرح شبنم در شهرستان‌های آذربایجان غربی خبر داد و افزود: این نمایندگی‌ها در شمال و جنوب استان و همچنین در ارومیه مستقر شده‌اند و آماده دریافت اطلاعات متقاضیان دریافت برچسب کد کالا هستند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی کالاها به دلیل تعرفه گمرکی بالا قاچاق می‌شوند، آیا این کالاها با کالاهایی که از مرجع قانونی وارد کشور شده‌اند هنگام نصب برچسب کد کالا تمییز داده می‌شوند یا نه، گفت: متقاضیان دریافت برچسب کالا درخواست خود را به اتحادیه صنفی خود تحویل می‌دهند و رئیس اتحادیه با توجه به شناخت قبلی خود از متقاضیان کالاها را تایید و یا رد می‌کند و واردکنندگان برای دریافت برچسب کد کالا ملزم به ارائه برگ سبز گمرکی هستند.

نوبخت با اشاره به مهلت قانونی سه ماهه اجرای مرحله دوم طرح شبنم تاکید کرد: پس از الصاق برچسب کد کالاهای بدون برچسب موجود در بازار و اتمام اجرای طرح، خرده‌فروشان و فروشندگان به هیچ وجه نباید کالای بدون برچسب خریداری کنند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: پس از انجام مرحله دوم الصاق برچسب کالا در نقطه تولید یا نقطه واردات خواهد بود.

انتهای پیام/61010/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول