اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اول شورای اصناف کشور:

فاز دوم طرح شبنم اول دی در کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول شورای اصناف کشور اجرای فاز دوم طرح شبنم «شبکه بازرسی و نظارت مردمی اصناف» را از اول دی امسال عنوان کرد.

فاز دوم طرح شبنم اول دی در کشور اجرا می‌شود

جلال‌الدین محمدشکریه امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای فاز دوم طرح شبنم از اول دی‌ امسال اظهار کرد: طبق هماهنگی شورای اصناف کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از اینکه مرحله نخست اجرای طرح شبنم از ابتدای خرداد سال جاری به اتمام رسید، فاز دوم طرح شبنم آغاز می‌شود.

وی افزود: تمام فروشگاه‌های لوازم خانگی، کالای صنعتی و تصویری، ‌رایانه و قطعات جانبی،‌ دارو و تجهیزات پزشکی، انواع اقلام آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های غذایی و دارویی، لوازم ساختمانی و شیرآلات، اسباب‌بازی‌ها، لوازم ورزشی، انواع مواد غذایی، پوشاک، ساعت، ماشین‌حساب، تلفن همراه و کیف و کفش مشمول طرح شبنم هستند.

به گفته این مسئول، تمام واحدهای صنفی که کالای مذکور را در اختیار دارند با تمدید مهلتی که از شورای اصناف کشور اخذ کرده‌اند می‌توانند تا پایان آذر امسال نسبت به تسلیم اظهارنامه‌ای که از طرف اتحادیه‌ها به آنها داده می‌شود به میزان اقلام و کالای موجود، اظهارنامه‌های خود را ارائه کنند و سپس بازرسان اصناف به تعداد کالای موجود در واحد صنفی و انبار آنها بارکد طرح شبنم را روی کالای موجود نصب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از این پس تمام کالای وارداتی از مبدا یعنی پس از ورود در کشور و گمرکات مشمول الصاق بارکد می‌شوند، خاطرنشان کرد: برای انجام این اقدام، ابتدا باید تکلیف کالای موجود در واحدهای صنفی را همزمان مشخص کرده و در مرحله نخست با تعداد بسیار کمی از اقلام و کالای وارداتی طرح شبنم را آغاز و تجربه می‌کردیم.

محمدشکریه، اجرای چنین طرح‌هایی را در کشورهایی مانند آلمان و کره اجرایی و نهایی شده خواند.

وی اجرای طرح شبنم را در جلوگیری از ناهنجاری‌های اقتصادی تاثیرگذار نامید و یادآور شد: با این اقدام کالای استاندارد وارد کشور شده و از ورود کالای قاچاق جلوگیری می‌شود.

نایب رئیس اول شورای اصناف کشور با بیان اینکه اجرای طرح شبنم گامی برای حمایت از تولید داخلی در سال تولید ملی، ‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، ادامه داد: طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی اصناف ضمن افزایش اشتغالزایی موجب اخذ مالیات و عوارض گمرکی و بالابردن درآمدهای دولت شده و از ورود کالای مضر سلامت‌محور در بخش کالای آرایشی و بهداشتی، خوراکی و دارویی جلوگیری به عمل می‌آورد.

به گفته وی، با عملیاتی شدن فاز دوم طرح شبنم مالیات کالای مذکور وصول شده، میزان ورود کالا نسبت به عرضه و تقاضا خواهد بود و میزان تولید داخلی را توجیه می‌کند.

محمد شکریه، با قدردانی از همکاری اصناف که بزرگ‌ترین شبکه اقتصادی و تاثیرگذار در رشد و شکوفایی اقتصادی محسوب می‌شوند، ابراز کرد: بازرسان ما پس از پایان مرحله نخست، کالای مرحله دوم را از ابتدای دی ‌امسال در سطح بازار رصد و ممیزی می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه اکنون کالای مشمول مرحله نخست در حال بازرسی و ممیزی لازم است، اذعان کرد: در صورت مشاهده هرگونه کالای بدون بارکد مرحله نخست با تشکیل پرونده مراتب به اداره‌های تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود و یقینا با آغاز مرحله دوم «اول دی» ممیزی‌ برای کالای مرحله دوم کاملا عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/2300/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول