اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

بارکد طرح شبنم بر روی 3.1 میلیون کالای وارداتی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در گمرکات و مبادی ورودی استان 3 میلیون و 100 هزار عدد بارکد طرح شبنم بر روی کالاهای وارداتی نصب شده است.

بارکد طرح شبنم بر روی 3.1 میلیون کالای وارداتی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در جمع مسئولان سازمان صنعت و معدن استان اجرای طرح شبنم را مانعی بر سر راه ورود کالای قاچاق به استان دانست و اظهار کرد: اجرای این طرح ضریب نفوذ کنترل و بازرسی بر کالای قاچاق را در استان آذربایجان‌شرقی افزایش داده است.

وی ادامه داد: طرح شبنم علاوه‎ بر ایجاد اطمینان در اذهان خریداران و مصرف‌‌کنندگان نسبت به اصالت کالای خریداری شده، سبب شناسایی کالای قاچاق نیز می‎شود.

عظمایی تصریح کرد: در حال حاضر 730 هزار قلم انواع کالا مشمول مرحله اول طرح شبنم توسط واحدهای صنفی استان خود اظهاری شده که منجر به نصب 510 هزار عدد بارکد در سطح عرضه کالا شده است.

وی افزود: همچنین در گمرکات و مبادی ورودی استان نیز 3 میلیون و 100 هزار عدد بارکد بر روی کالاهای وارداتی نصب شده است.

عظمایی با بیان اینکه در مرحله اول طرح رهگیری کالاهای وارداتی، نصب بارکد شبنم بر روی کالاهایی همچون انواع لوازم خانگی، صوتی، تصویری و موبایل، آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، رایانه و ملحقات آن ضروری است، اضافه کرد: فعالان اقتصادی این حوزه‌ها باید برای دریافت بارکد اقدام کنند.

در این طرح هر تولیدکننده و واردکننده رسمی با مراجعه به سامانه شبنم برای هر قلم محصول خود، بارکد دو بعدی دریافت کرده و بر روی کالا نصب می‌کنند که این بارکد علاوه بر اینکه حاوی اطلاعات کامل کالاست، قابلیت استعلام از سامانه را داشته و اصالت و کیفیت کالا را نیز برای خریدار تضمین می‌کند.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول