اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه امسال رخ داد

افزایش 27 درصدی معاینات روانپزشکی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی همدان با اشاره به افزایش 27 درصدی معاینات روانپزشکی در سطح استان گفت: 665 نفر در 6 ماهه نخست سال جاری به لحاظ روانپزشکی معاینه شدند که از این میان 298 نفر زن و 367 نفر مرد بودند.

افزایش 27 درصدی معاینات روانپزشکی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان همدان، علی احسان صالح با اشاره به  افزایش 27 درصدی معاینات روانپزشکی در سطح استان اظهار داشت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته، 522 نفر بوده که از این میان 209 نفر زن و 313 نفر مرد معاینه شده‌اند.

وی روانپزشکی را یکی از تخصص‌های پزشکی دانست و گفت: این رشته تخصصی به بررسی مسائل رفتاری، هیجانی و پیشگیری و درمان اختلالات روانی آدمی می‌پردازد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه ارزیابی روانپزشکی معمولاً شامل اخذ شرح حال و معاینه وضعیت روانی به لحاظ قانونی است تصریح کرد: معاینه فیزیکی، انجام آزمایش و گاه تصویربرداری از مغز از جمله روش‌هایی هستند که برای بررسی و رد کردن علل طبی احتمالی ایجادکننده علائم به کار می‌روند.

وی ادامه داد: روانپزشکی و پزشکی قانونی در مراحل رشد و تحول خود به اهداف یکدیگر نزدیک شده‌ که در واقع هر دو رشته با مسئله انحراف اجتماعی سر و کار دارند که موجب ایجاد امنیت در جامعه می‌شوند.

صالح با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی روانپزشکی در این اداره کل گفت: شاخه دیگر از فعالیت‌های این اداره در حوزه روانپزشکی، کمیسیون‌های تخصصی است که آمارها نشان می‌دهد در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 78 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، 50 مورد و در مدت مشابه سال قبل، 28 مورد کمیسیون روانپزشکی در استان را شاهد بودیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با تأکید بر این موضوع که روانپزشکی قانونی به بررسی علل رفتار فردی و تغییر این رفتارها در حیطه قانون می‌پردازد، اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم رفتارهایی که از لحاظ قانونی نابهنجار به شمار می‌روند را مورد بررسی و تفحص قرار دهیم.

وی در پایان ارتباط روانپزشکی قانونی با سایر حوزه‌های علمی را رابطه‌ای نزدیک دانست و افزود: روانپزشکی قانونی با روانشناسی، روانشناسی اجتماعی، جنایی، قضایی، شخصیت، کودک و... در ارتباط است و همچنین در سایر حوزه‌ها با علوم اجتماعی، آسیب‌شناسی اجتماعی، جرم‌شناسی روانی، پزشکی و روانپزشکی ارتباط نزدیک دارد.

انتهای پیام/2499/ر/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول