اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان:

100 درصد عرصه تالاب بین‌المللی گاوخونی حفظ شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اگرچه تالاب بین‌المللی گاوخونی از خشکسالی و نبود آب رنج می‌برد اما در حال حاضر 100 درصد عرصه این تالاب حفظ شده است.

100 درصد عرصه تالاب بین‌المللی گاوخونی حفظ شده است

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه حفظ و احیای تالاب‌ها در سطح کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: تالاب بین‌المللی گاوخونی یکی از تالاب‌های مهم موجود در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: اما در حال حاضر به دنبال وجود شرایط خشکسالی حاکم بر استان و نبود و کمبود منابع آبی در اصفهان این تالاب بین‌المللی نیز خشک و بی‌روح شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ آبی در این تالاب جهانی جاری نمی‌شود، تصریح کرد: اگر چه تالاب بین‌المللی گاوخونی از خشکسالی و نبود آب رنج می‌برد اما در حال حاضر 100 درصد عرصه این تالاب حفظ شده و هیچ تخریبی در عرصه این تالاب صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تالاب گاوخونی اصفهان ارزش جهانی دارد و احیای این تالاب نقش مؤثری در راستای جلوگیری از تبدیل شدن این تالاب بین‌المللی به کانون‌های گرد و غبار دارد، ادامه داد: امیدواریم با رفع خشکسالی‌های حاکم بر استان تالاب بین‌المللی گاوخونی از خطرات ناشی از نبود آب در این تالاب حفظ شود.

کلانتری با بیان اینکه تالاب گاوخونی دارای ارزش اقتصادی و اکولوژیکی است، تاکید کرد: در حال حاضر نبود آب به عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل این تالاب است و جاری شدن آب در این تالاب یکی از مهم‌ترین نیاز‌های امروز استان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت محیط زیست استان طی سال‌های گذشته تمام تلاش خود را برای حفاظت از تمام عرصه این تالاب بین‌المللی انجام داده است، افزود: اما مسئولان باید با استفاده از راهکار‌های اصولی نسبت به جاری شدن آب در این تالاب و مقابله با خطرات احتمالی در این تالاب اقدام کنند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول