اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

68 فضای ورزشی جدید برای مدارس در خراسان‌رضوی احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: حدود 52 سالن ورزشی در سطح خراسان‌رضوی احداث شده ضمن اینکه 68 فضای ورزشی نیز در حال ساخت است.

68 فضای ورزشی جدید برای مدارس در خراسان‌رضوی احداث می‌شود

عباس میرسیستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: خراسان‌رضوی در سال گذشته در مجموع فعالیت‌های ورزشی در تمام استان‌های کشور توانست رتبه دوم را کسب کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: طرح طناب‌زنی و ژیمناستیک از برنامه ملی آموزش و پرورش بوده که در مقطع تحصیلی ابتدایی تاکید بر فعالیت‌های ورزشی دارد.

میرسیستانی تاکید کرد: اگر ورزش را به عنوان یک فرهنگ برای دانش‌آموزان در سنین کودکی نهادینه کنیم سبب علاقه‌مندی آنها به فعالیت‌های ورزشی در سنین بالاتر می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: برنامه ورزشی آموزش و پرورش حرکات بنیادی، ژیمناستیک، شنا، طناب‌زنی، تنیس روی میز و دوومیدانی به ترتیب در پایه‌های اول تا ششم ابتدایی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در ارتباط با کمبود فضای ورزشی در برخی از مدارس گفت: تمام مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی که در حال حاضر تاسیس می‌شوند حتماً باید شرایط فیزیکی آنها متناسب با ساعت تربیت بدنی باشد.

میرسیستانی یادآور شد: اگر مدرسه‌ای با کمبود فضای ورزشی مواجه باشد باید از فضای خارج از مدرسه که سالن‌های متعلق به آموزش و پرورش است برای ساعت تربیت بدنی استفاده کند.

وی تاکید کرد: در طی دو سال گذشته فضای ورزشی خارج از مدرسه رشد چشمگیری داشته که با 80 سال گذشته برابری می‌کند و حدود 52 سالن ورزشی در سطح خراسان‌رضوی احداث شده ضمن اینکه 68 فضای ورزشی نیز در حال ساخت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی متذکر شد: به جز ناحیه دو و هفت مشهد سایر نواحی استخر ندارند و از 68 فضای ورزشی در حال ساخت 32 استخر برای اجرای طرح سباح است که در حال حاضر دو استخر آن آماده بهره‌برداری است.

میرسیستانی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین سالن ورزشی برای ناحیه یک، دو، سه و شش ساخته و در دهه فجر افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/70002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول