اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد

راز گریه 25 ساله امام سجاد (ع) / یاد شهدا ابهت پوشالی یزیدیان زمان ‌را می‏شکند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: ابهت پوشالی یزیدیان زمان و دنیای استکبار و زر و زور، با زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا می‏شکند.

راز گریه 25 ساله امام سجاد (ع) / یاد شهدا ابهت پوشالی یزیدیان زمان ‌را می‏شکند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام سیدصادق موسوی‌‌ در مراسمی که با عنوان «نقش پیام‏رسانان عاشورا در کربلا» در سمنان برگزار شد، اظهار داشت: عیار و ظرفیت انسان در مصائب و گرفتاری‌ها سنجیده می‌شود و خداوند بدین‏وسیله انسان‌ها را امتحان می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: هر کس از بلا‌ها سربلند بیرون آمد، بنده خالص خداست؛ چنانکه خداوند می‌فرماید «بنده من، من را اطاعت کن تا تو هم مثل من خدایی کنی».

موسوی افزود: آهنگری که با آهن، کوره و آتش سر و کار دارد، به آهن بعد از بیرون آوردن از کوره، ضربه می‌زند تا شکل بگیرد؛ اگر طاقت آورد، شکل می‌گیرد و اگر نیاورد و شکست، دور ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌های مختلف و متعدد در زمینه قیام امام حسین(ع) نقل شده است، گفت: امام حسین (ع) فرمودند که «من خروج نکردم، مگر برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح در امت جدم» و ایشان خطاب به یزیدیان فرمودند «علت اینکه شما مقابل من ایستاده‏اید، این است که شکم‌های شما از مال حرام پر شده است و شما بنده دنیا شده‌اید».

موسوی با اشاره به تلاش امام سجاد(ع) برای ماندگاری عاشورا افزود: امام سجاد(ع) برای شهدای کربلا 25 سال گریه کردند؛ از ایشان پرسیدند چرا اینقدر گریه می‌کنی، امام فرمود «حضرت یعقوب (ع) با اینکه می‌دانست یوسف زنده است، آنقدر در فراغ یوسف گریه کرد تا که چشمانش نابینا شد».

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام سجاد (ع) فرمودند که «به من حق بدهید که در یک روز پدرم و 17 نفر از خویشاوندانم و بهترین بندگان خدا به شهادت رسیدند و امید به برگشتن آنها ندارم، در صورتی که حضرت یعقوب(ع) امید به برگشتن یوسف داشت و آنچنان گریه می‏کرد».

وی با تأکید بر اینکه باید همانند امام سجاد(ع) یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه داریم، گفت: مقام معظم رهبری می‏فرمایند «امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست».

موسوی افزود: امام سجاد(ع) با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا، ابهت پوشالی یزید را شکست و ما هم باید در زمان فعلی با درس گرفتن از شهدای کربلا و شهدایی که برای حفظ اسلام و ایران جان خود را فدا کردند، ابهت پوشالی آمریکا و استعمارگران را بشکنیم.

انتهای پیام/22493/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول