اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش شهرستان‏های تهران خبر داد

بازگشت 80 درصد عوارض دریافتی شهرداری‏ها به شهرستان‏های تهران

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی اداره‏کل آموزش و پرورش شهرستان‏های استان تهران گفت: 80 درصد عوارض اختصاصی پنج درصد شهرداری‏ها به آموزش و پرورش، به شهرستان‏ها باز می‏گردد.

بازگشت 80 درصد عوارض دریافتی شهرداری‏ها به شهرستان‏های تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏رضا جان‏بزرگی عصر امروز در حاشیه حضور در جمع شماری از شهرداران استان تهران در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هزینه‏کرد عوارض دریافتی از شهرداری‏ها دارای پروسه‏ای مشخص است.

وی ادامه داد: این مبالغ به صورت مستقیم به حساب غیرقابل برداشت ادارات ‏کل آموزش و پرورش واریز می‏شود.

جان‏بزرگی اضافه کرد: این پول هر دو یا سه ماه یک بار توسط ادارات ‏کل به حساب خزانه معین استان تهران منتقل می‏شود.

معاون پشتیبانی اداره‏کل آموزش و پرورش شهرستان‏های استان تهران افزود: بعد از این مرحله، با توافق و امضای مسئولان استانداری تهران، محل و هدف هزینه این عوارض پنج درصدی مشخص می‏شود.

وی ادامه داد: این اعتبارات بعد از تأیید خزانه معین مبنی بر انجام جریان واریز با صدور مجوزهای لازم از سوی استانداری تهران دریافت می‏شود.

جان‏بزرگی اضافه کرد: از 100 درصد مبالغ دریافتی، 80 درصد به صورت مستقیم به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‏های استان تهران اختصاص می‏یابد.

معاون پشتیبانی اداره‏کل آموزش و پرورش شهرستان‏های استان تهران افزود: 20 درصد باقی‏مانده نیز صرف خریدهای متمرکز همان شهرستان‏ها می‏شود.

وی ادامه داد: از این رو، هیچ مبلغی از عوارض پنج درصد شهرداری‏ها به ادارات‏ کل آموزش و پرورش یا سایر نهادها اختصاص پیدا نمی‏کند.

جان‏بزرگی اضافه کرد: به مدد وجود فناوری‏های نوین، پرداختی هر شهرداری و همچنین نحوه بازگشت آن به شهرستان مشخص است.

تعمیرات و تجهیزات؛ هدف عوارض 5 درصدی شهرداری‏ها

معاون پشتیبانی اداره‏کل آموزش و پرورش شهرستان‏های استان تهران، دو بخش تعمیرات و تجهیزات را تنها اهداف صرف عوارض پنج درصد اختصاص یافته از سوی شهرداری‏ها خواند.

وی تصریح کرد: هزینه‏کرد عوارض اختصاصی از شهرداری‏ها به آموزش و پرورش در خارج از این دو حوزه ممکن نیست.

معاون پشتیبانی اداره‏کل آموزش و پرورش شهرستان‏های استان تهران خاطرنشان کرد: این مجموعه بر اقدامات خوب شهرداری‏ها در قبال مدارس حتی خارج از بخش کمکی عوارض پنج درصدی نیز کاملاً واقف است.

جان‏بزرگی ادامه داد: درخواست اداره‏کل آموزش و پرورش شهرستان‏های تهران از شهرداری‏ها این است که اگر نامه‏ای از سوی مدارس مبنی بر اختصاص کمک ارسال شد، آن را بازگردانند.

وی اضافه کرد: اقدامات شهرداری‏ها برای مدارس شهر تحت تولیت اگر از طریق آموزش و پرورش درخواست شود، مناسب‏تر خواهد بود.

معاون پشتیبانی اداره‏کل آموزش و پرورش شهرستان‏های استان تهران افزود: در این سبک و سیاق از کمک‏رسانی، مدیران آموزش و پرورش دست‏کم ارزیابی مشخصی از مساعدت‏های شهرداری‏ها خواهند داشت.

انتهای پیام/25682/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول