اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه کانون ناشنوایان مازندران:

معافیت معلولان در پرداخت عوارض ساختمانی اجرا شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه کانون ناشنوایان مازندران با اعلام این نکته که برای حمایت از معلولان، پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی برای این اقشار حذف شد،گفت: آمل و قائمشهر موفق شدند از این قاعده مستثنی باشند.

معافیت معلولان در پرداخت عوارض ساختمانی اجرا شود

آرش زاهدی در حاشیه دومین همایش سراسری کانون ناشنوایان مازندران در بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کانون ناشنوایان مازندران دارای 11 رئیس، شش هیئت مدیره و 2 هزار و 370 عضو بوده که برای آنها کارت عضویت صادر شده و زیر نظر سازمان بهزیستی اداره می‌شود.

وی پرکردن اوقات فراغت را از مهم‌ترین مشکلات ناشنوایان دانست و افزود: این امر سبب مشکلات عصبی و روانی بین ناشنوایان شده است، تمام سعی ما رفع این مشکل و ارائه راهکارها از جمله ایجاد کلاس‌هایی همانند کارگاه آموزشی، درست کردن کاردستی، کلاس زبان اشاره، جمله‌نویسی، خیاطی و کلاس قرآن برای پر کردن اوقات فراغت آنها و انجام چنین اقداماتی در کانون‌های سطح استان است.

زاهدی تصریح کرد: هدف از تشکیل این همایش بیان مشکلات، ارائه پیشنهادات مفید و عملی کردن راهکارها و پیشنهادات ارائه شده است.

وی با اعلام این نکته که برای حمایت از معلولان عوارض صدور پروانه ساختمانی حذف شد،خاطرنشان کرد: این در حالی است که مبلغ بالای پروانه ساختمانی، معلولان را دچار مشکل کرده و از عهده آن بر نمی‌آیند، در حال حاضر تنها آمل و قائمشهر موفق شدند از این قاعده مستثنی باشند.

وی اظهار داشت: ورزش مقوله‌ای است که بیشترین طرفدار را بین ناشنوایان داشته و در عرصه‌های مختلف ورزشی از جمله کشتی و شطرنج از ورزشکاران سالم جلوتر و موفق‌تر عمل کردند.

زاهدی به دستاورد مهم این همایش اشاره و عنوان کرد: از خواسته‌های مطرح شده در این همایش، تشکیل شورای جوانان نخبه و کارآمد هر شهر، تشکیل کمیته بانوان، کمیته فرهنگیان و پیشکسوتان، استفاده رایگان ناشنوایان در برخی از خدمات پزشکی از جمله آزمایش‌ها، ادغام دو موسسه فعال کانون و انجمن خانواده ناشنوایان، روش‌های برخورد و ارتباط مدیریت‌های کانون با مسئولان و روسای دستگاه‌های دولتی است.

وی بیان داشت: همچنین درخواست وسایل توانبخشی از جمله سمعک و باطری، درخواست حضور نماینده کانون در جلسه شورای اداری شهرستان‌ها، صدور رایگان مجوز برای عوارض ساختمان موسسات ناشنوایان، هماهنگی با معاونت راهنمایی و رانندگی برای تشکیل کلاس ویژه ناشنوایان در مورد آموزش، اهمیت دادن به پخش اخبار ویژه ناشنوایان حداقل هفته‌ای یک بار در صدا و سیما و جمع‌بندی اخبار برای ناشنوایان، کاهش لب‌خوانی و اهمیت بیشتر به زبان اشاره، آموزش و تسلط معلمان به زبان اشاره و اصلاح ساختار مدیریتی از دیگر مسائل مطرح شده در این همایش بود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول